[AR] [LO] hoe krijg ik m goed aan de longE?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

luvvel

[LO] hoe krijg ik m goed aan de longE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 14:26

als ik mijn pony longeer loopt ie altijd heel vrolijk zn rondjes enzow. alleen ik krijg hem nooit in galop. en ik heb ook helemaal niet het idee dat ie n beetje loskomt ofzow. na een tijdje gaat ie wel met zn hoofd naar beneden dus dan is ie wel ontspannen . maar ik zou wel eens willen weten hoe ik hem écht goed moet longeren, en hoe ik hem in galop krijg zonder der keihard achteraan te moeten met de zweep. want dan heb ik niet echt het idee dat dat goed is..
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 12-03-05 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [LO] in titel vergeten

Anoniem

Re: [LO] hoe krijg ik m goed aan de longE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 10:28

Als hij niet in galop wil geef je mss geen goede hulpen of hij heeft geen respect voor je hulpen(je stemhulpen op laten volgen door de zweep zodat je hem vlugger maakt, niet erachteraan met de zweep, je kan beter 1 keer goed tikken. En houdt je hem niet tegen met je houding?), of hij heeft er nog moeite mee en is er dus nog niet klaar voor(is je cirkel groot genoeg, is hij al wel lang genoeg gelongeerd, los genoeg in het algemeen). Als je zelf nog niet zo handig bent in het longeren kun je hem beter eerst in stap en draf aan het werk zetten met bijv. een bijzet of touwtje en balkjes lopen, vraag hier eventueel hulp bij. Als hij wat leniger wordt en beter luistert is dat galopperen geen probleem meer.

Nansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 14:52

Halloo

mijn pony wilde eerst ook niet in galop, links om wel wat beter als rechts om, maar niet helemaal toppie,

ik moest een keer flink boos worden, keihard galop er bij en ze snapte het daarna goed, gewoon herhalen, veel oefenen, maar idd, kijk of die wel los is, grote van je cirkel, dat soort dingen.

ook bleek dat mijn pony rechts om veel moeite had met de rechter galop, dus daar moet ik nu extra op trainen, kijk eens of jou paard ook moeite heeft op dat been te galoperen, of observeer hoe hij in de weide galoppeer,
misschien steek je daar wat van op
maar weest streng maar wel belonen voor goed gedrag, ga niet lopen slaan, maar jaag em wel op, met een duidelijke stem hulp,

nou, zo deed ik het met mijn pony,
groetjess

Afbeelding

glodis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:25

Ik neem aan dat je hem ook onder zadel rijdt.
Misschien is het een idee om hem de stemhulpen als stap/draf/galop eerst te leren, dan weet hij wat de bedoeling is, zeg elke keer als je in galop aan springt galop.
Misschien snapt hij namelijk gewoon niet wat de bedoeling is.

Succes