[AR] [NH] Mogelijkheden voor paard met artrose ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saltow

[NH] Mogelijkheden voor paard met artrose ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 16:54

Heey
Mijn paard (merrie 10 jaar) heeft sinds een paar maanden artrose op twee plaatsen.
Ze zal waarschijnlijk niet meer voor de koets kunnen lopen en rijden zal ook niet meer hetzelfde zijn.
Toch wil ik mijn paard bezighouden !
Maar hoe ? Ik heb al aan Natural Horsemanship gedacht , maar daar kan ik helemaal niets van ! Gestoord
Kan iemand me tips geven of informatie over NH ?
Vriendelijke groeten
Myrthe
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 10-03-05 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Levade

Re: Mogelijkheden voor paard met artrose ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 02:12

Dat is wel triestig nieuws... Ach gut

Waar zit de artrose? In de voorbenen?

Heb je weleens van Antoine De Bodt gehoord? Hij heeft heel veel ervaring met paarden die hoefkatrol of artrose achtige zaken hebben. Hij beweert dat je met het correct rijden (m.n. rechtrichten) van je paard dit probleem kunt verhelpen en geeft hier zelfs garantie voor! Zij site is www.hoefkatrol.com.
Ik heb hem jammergenoeg nog nooit aan het werk gezien, maar vind wat hij op zijn site 'zegt' echt super! Als ik ooit de kans krijg wil ik zeker eens les van hem krijgen. Maar dan moet ik sowieso het lef krijgen om daar met mijn Haflinger (= absoluut lief en werklustig maar straalt mss niet veel dressuur uit in zijn ogen Nagelbijten / Gniffelen ) op de stoep te gaan staan... Bloos!

Heel veel succes met je paardje, ik hoop dat je iets vindt!

natas101

Re: [NH] Mogelijkheden voor paard met artrose ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 12:30

zielig voor je paardjuh Verdrietig
mare...das niet l*llig bedoeld maar ik denk niet dat je dan nog veel met de paard kan doen een paard met atroze heeft warschijnlijk er erg last van, ik denkt dat je daarvoor beter advies aan je dierenart kan vragen die zal wel weten hoe erg de atroze is en hoeveel je paard nog kan...
nog veel sucses met je pony Haha!

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:02

Inderdaad rechtrichten en dat hoeft niet als je er op zit. Het kan namelijk ook heel goed met grondwerk bereikt worden. Dus dan heb je een combinatie van rechtrichten en NH. Het duurt zo wel wat langer, maar het paard kan het lichamelijk beter aan daar er niemand opzit en je langzaam het paard steeds rechter maakt. Op mijn site onder artikels vind je een artikel rechtrichten.

Is het paard recht dan is het nog spieren trainen en dan kan ze weer waarschijnlijk gewoon bereden worden enz.

Bitterbal

Re: Mogelijkheden voor paard met artrose ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:59

Levade schreef:
Dat is wel triestig nieuws... Ach gut

Waar zit de artrose? In de voorbenen?

Heb je weleens van Antoine De Bodt gehoord? Hij heeft heel veel ervaring met paarden die hoefkatrol of artrose achtige zaken hebben. Hij beweert dat je met het correct rijden (m.n. rechtrichten) van je paard dit probleem kunt verhelpen en geeft hier zelfs garantie voor! Zij site is www.hoefkatrol.com.
Ik heb hem jammergenoeg nog nooit aan het werk gezien, maar vind wat hij op zijn site 'zegt' echt super! Als ik ooit de kans krijg wil ik zeker eens les van hem krijgen. Maar dan moet ik sowieso het lef krijgen om daar met mijn Haflinger (= absoluut lief en werklustig maar straalt mss niet veel dressuur uit in zijn ogen Nagelbijten / Gniffelen ) op de stoep te gaan staan... Bloos!

Heel veel succes met je paardje, ik hoop dat je iets vindt!

Ik vind dat antoine de bodt zeker wel leuke dingen doet, ik ben er zelf ook geweest met mijn hafje (dus jij kan ook gewoon gaan, mijn haf was toen nog veel te dik (had dr toen pas net) en kon totaal niet lekker lopen).. inmiddels loopt ze weer lekker.. ze begint ook helemaal te ontspannen en heeft bijna nooit meer last van haar benen Knipoog

klaasfeuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:29

hoe wordt het paard nu bekapt, heeft het ijzers of schoenen?
schoenen zouden ook een oplossing kunnen zijn.