[AR] Adressen om te beleren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

[AR] Adressen om te beleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 20:57

Ik zag in het sticky over beleren (goed topic!) dat er een lijstje met plaatsen waar je je paard zou kunnen laten beleren gemaakt zou worden. Zie ik iets over het hoofd of is die lijst er nog niet?

Ik woon zelf om de hoek bij Onder de Kastanje, maar wil een volbloed Arabier laten beleren. Ervaringen met laten inrijden van paarden hebben mij met schade en schande geleerd dat iemand die een KWPNer kan inrijden nog niet noodzakelijkerwijs ook een Arabier kan inrijden. Da's toch een slag apart, en mensen met ervaring met inrijden van Arabieren zijn met een lantarentje te zoeken.

Vraag dus: weet iemand of ze daar bij OdK ervaring mee hebben? Of weet iemand een goed adres om een volbloed Arabier (en een lastige met rijden ook nog) te beleren?
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 04-03-05 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [AR] vergeten in titel

palousa_boy

Re: Adressen om te beleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 23:19

ik zal het even vragen voor je of we dat ook doen, ik loop er nu stage.
als het meezit hoor je het morgen wel dan

maar verder beleren we ook hete dingen als hackneys enzo..

groete jeffrey

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 12:12

Ik heb zelf de ervaring dat het niet uitmaakt wel ras paard je beleerd. Het gaat vooral om het karakter wat vaak botst (mens en paard) waardoor het mis gaat.

Ik kan zowel met een Fjordenpaard, Arabier, KWPNer als een Dartmoor over weg. Je moet je als mens gewoon aanpassen aan het paard/pony die je in training hebt.

Hoop voor je dat je een geschikt adres vindt. Je hebt wel gelijk dat sommige mensen nu eenmaal niet met een bepaald ras door 1 deur kunnen.

Suhtai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:37

Hoi,

Ik heb mijn paard (ook een volbloed arabier) laten inrijden en beleren bij Dreamstables.
Kan niet anders zeggen als dat ze het goed doen, ook bij een arabier.
Ik heb hem zelf voor deze periode laten beleren bij iemand die alleen maar arabieren doet en het is helemaal misgegaan dus dat zegt ook niks.
Bij dreamstables mag je ten alle tijden komen kijken....ook zonder te bellen.
kijk eens op de site: www.dreamstables.nl.

Groeten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 14:51

@ Suhtai: ik heb het over beleren voor de kar, zo te zien doen ze dat niet bij dreamstables. Desalniettemin, dank voor het adres, want klinkt wel interessant als ik nog eens een paard wil laten inrijden. (Ik heb nog 2 jaarlingen staan)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 18:45

hey..

bij deze ben je uitgenodigd om te bellen of een keertje langs te komen.
als je langs komt, is het handig als je eerst even een afspraak maakt, dan zorgen we ervoor dat er iemand voor je is.

groete jeffrey

Ibbel

Re: [AR] Adressen om te beleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 11:58

Dank je. Zal ik zeker doen.

newie

Re: [AR] Adressen om te beleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 13:16

ik heb een tijdje bij peter van Hal gelopen, hij beleerd ook paarden voor de kar.

hij heeft verschillende soorten paarden staan, en ik weet zeker dat jouw paard ook geen probleem is.

mocht je interesse hebben moet je maar een pb sturen dan kan ik je wat meer info geven.

groetjes sylvia