Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Je zegt dat je de 7 games niet ongevaarlijk kan spelen. Het si bij parelli toch zo dat als game 1 nog niet goed is je niet verder mag gaan
Verder: een paard hoort dit gedrag niet te vertonen met licht grondwerk! Hoewel ik ook een paard ken die ik 2 keer naar links en naar rechts stuur die ook meteen kauwend staat te kijken. Bij haar is het ook deels onzekerheid. Ik probeer er dan altijd maar een beetje een spel van te maken
Fitch schreef:Op dit moment ben ik bezig met een 3-jarige hengst. Ik heb er goed over nagedacht, omdat het natuurlijk gevaarlijk kan zijn, maar als ik 'm niet beleer doen 15-jarige meisjes met 2 jaar manegelesjes het en dat lijkt me ook niet zo'n goed idee... Hij is erg dominant en ik kon de 7 Games eigenlijk niet ongevaarlijk met hem spelen. Ik heb een Join Up met 'm gedaan, en alles ging goed, alleen als ie naar me toe komt, en ik hem dan daarvoor beloon met gekriebel en hem masseer, wil hij mij ook kriebelen, maar nogal hardhandig, met zijn tanden dus. Hij doet dit ook als ik hem poets. Volgens mij wil hij niet bijten, maar hoe maak ik duidelijk dat ik dit waardeer, maar geen paard ben? Als ik hem na de Join Up grondwerk laat doen en dan aanwijzingen geef met de zweep (sla er nooit mee) begint hij ook te kauwen en te likken. Hij denkt dus dat het gewone grondwerk ook een Join Up is! Ik vind het dan zielig om er gewoon mee door te gaan: dan denkt hij natuurlijk dat ik het niet accepteer dat hij mij als leider erkent. Daarom ga ik dan meestal met 'm wandelen, maar zo kom ik niet aan grondwerk en longeren toe! Weet iemand wat ik kan doen? Castreren of wegbrengen naar een professionele trainingsstal is geen optie, aangezien het niet mijn eigen paard is... Er mee stoppen is natuurlijk wel een optie, maar na de Join Up loopt hij als een hondje achter me aan (hij negeert zelfs hengstige merries!) en gaat het prima. Heeft iemand tips? Bedankt!
Citaat:Als ik hem na de Join Up grondwerk laat doen en dan aanwijzingen geef met de zweep (sla er nooit mee) begint hij ook te kauwen en te likken. Hij denkt dus dat het gewone grondwerk ook een Join Up is!
PeruaansePas schreef:Quote:
Doe je elke keer een join up?
En kauwen en likken, bedoel je daar het onderdanige klappertanden mee (zoals veulens doen?) of "gewone" kauwbewegingen?
gijsenkim schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat ook jij hem beter kan laten staan..........
PeruaansePas schreef:Als je je niet op je gemak voelt bij dit paard, kun je het beter aan een meer ervaren persoon overlaten. Een onzeker paard kan heel gevaarlijk zijn. Misschien kun je samen met iemand dit paard opvoeden, dan leer je er vast veel van.