[AR] zomaar stilstaan en daarna niet vooruit te krijgen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alytje

[AR] zomaar stilstaan en daarna niet vooruit te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 21:35

heey ik heb een probleem. Mijn shetlander loopt voor de kar. Ik men alleen met haar voor de lol in het bos. Ze vond het altijd heel leuk om voor de kar te lopen, en ze was altijd heel erg voorwaarts.

Maar een paar weken geleden ging ze ineens zomaar stilstaan, vanuit het niets, ik kon dan doen wat ik wou om haar vooruit te krijgen, maar ze deed het niet! Hamer

Als ik haar verder wou laten stappen ging ze achteruit lopen net zolang tot ze zich bijna omgedraait had. Als ik haar dan weer naar voren wou laten lopen begon ze te steigeren Stoom uit je oren Ook was ze niet meer voorwaarts, ik kreeg haar met moeite in draf.

Ik dacht dat ze het misschien niet meer zo leuk vond om voor de kar te lopen, dus heb ik 3/4 weken niet meer gement.

Vandaag wou ik het weer proberen, maar helaas weer hetzelfde verhaal. Ik heb geen idee hoe dit komt en hoe ik het op moet lossen,

weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen?
alvast bedankt Lachen

TeamSpirit

Re: [AR] zomaar stilstaan en daarna niet vooruit te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 15:41

egt vreselijk is dat jah!
ik men ook wel is met een mini-shet!
van de een op het andere moment, stopt hij en is hij niet meer voorruit te branden!
je kan slaan/trekken alles wat je wilt, maar hij gaat pas weer lopen als je omdraait Boos! !!
Het liefst heb ik dan een stroomapparaat bij de hand die ik dan in zijn kont kan prikken, maja dat gaat niet Nagelbijten / Gniffelen

ik weet niet hoe je dit moet oplossen.
Misschien met een tak en een wortel die je voor ze neus houd Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen *LOL*

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 17:22

Weet je 100% zeker dat het tuig etc. allemaal wel past? En dat je karretje er goed achterhangt?
Veel ponnies vinden dit lang goed, maar stapelen dingen op. Het tuig zat waars. niet lekker, het was koud, het regende en ze was moe -> staken.

Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:00

Oooh, dit herken ik toch zooo,

Omar heeft ieder jaar een fase meestal de tijd datie in het land staat dat er gewoon niets uit tekrijgen is, vorig jaar begon ie spontaan te stijgeren voor de kar als ie niet de kant op mocht als dat hij dat wilden, het jaar daarvoor was ie niet te longeren,
maar nogmaals bij omar is het gewoon een bepaalde periode en op een gegeven moment is ie daar weer doorheen en is er niets aan de hand.

Een kennis die ook wedstrijden rijdt met twee shetjes heeft mij is verteld dat één van haar ponies altijd bij een nieuw wedstrijd seizoen weer iets nieuws verzinde om dwars te liggen en absolute niet luisterde. En dat was dan ook weer een bepaalde periode.

zei gaf mij de tip: Zorg altijd dat je ze te slim af bent !

Deze tip geef ik jou ook, als jou pony spontaan stilstaat geef jij hem/haar ook de ruimte om stil te gaan staan, houd je pony voorwaarts en blijf en houdt je pony in de gaten in gedrag, oren spel enzoo..

Natuurlijk zou het ook geen kwaad kunnen om na te gaan of het tuig goed past en of je bomen van je kar wel goed zitten.

Hoop dat je hier wat mee kan,
groetjes maartje

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 22:44

dankjewel voor de reacties, ik denk dan toch dat het aan het tuig/kar ligt, dat daar iets niet goed aan is.