[AR] [NH] Paardenfluisteraar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eve_lien

[NH] Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 22:52

Ik kwam het volgende artikel tegen in de krant;

Citaat:

Paardenfluisteraar geeft clinic

Hoeveel - veelal beginnende - ruiters hebben hyn paard niet in de hand? Het dier gaat zijn eigen gang en luistert niet, hoe hard er ook tegen het dier wordt geschreeuwd.

Paardenfluisteraar Piter Baalbergen, die zeven jaar met paard en wagen door Europa heeft getrokken en daarbij ontdekte hoe je het beste met paarden kunt communiceren, geeft volgende week zaterdag (26 februari) een demonstratie / clinic bij Manege de Vliet in Leidschendam. Hij ontwikkelde een werkwijze gebaseerd op het sociale kuddegedrag van wilde paarden. Als mensen uitgaan van het natuurlijke paardengedrag, ontstaat in korte tijd een goede samenwerkig tussen mens en paard, gebaseerd op vriendschap en vertrouwen.
De clinic begint volgende week zaterdag om 19:30 uur en duurt circa drie uur. Enz.

Het leek me wel leuk om dit eens mee te maken en ik heb dan ook *gereserveerd*, om het zo maar even te zeggen.
Ik weet niet of er al een topic etc. over is en wist niet precies waar ik het moest posten, maar ik vroeg me af welke bokkers er nog meer gaan etc.
Er zullen bovendien vast en zeker bokkers zijn die deze manege kennen. .
Laatst bijgewerkt door Lielle op 25-02-05 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: code in titel

__Nathalie__

Re: Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 23:26

Beetje off topic misschien, maar ik vind het een beetje onzin. Wij hebben ook een engelsman bij ons op de manege gehad (al weer een paar jaar terug) en dat was ook een paardenfluisteraar. Hij gaf een show en kwam daarna elke maandag voor cursus, ik mee doen natuurlijk met mijn pony Haha! maar eigenlijk ging het helemaal nergens over Clown we moesten een hoop doen maar of ik er nou ook echt wat aan had Cool

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 23:46

Ach ja, het is leuk om een keer mee te maken toch? Lachen
Of het onzin is, zal ik daarna wel zien

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 23:49

Ik denk dat dit eerder thuishoort op UZ? Ik ken de manege niet, maar Pieter Baalbergen heb ik een keer gezien en was niet van hem overtuigd. Er staan de nodige topics over hem op UZ.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 00:20

PP -> UZ

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 09:33

Oké bedankt voor het verplaatsen.
Ik ga de topics eens zoeken, ben wel benieuwd!