Na maanden van trainen met de Spaanse pas, ben ik een paar weken geleden begonnen om te kijken of ze ook bij elke stap die ze neemt de Spaanse pas met haar voorbenen kan doen ( een soort polka dus, ze loopt gewoon, maar neemt bij elke stap een spaanse Pas mee)
pff wat een werk, dan deed ze wel een Pas, maar stond ze stil, dan deed ze maar 1 Pas, of wilde ze 1 been niet optillen, soms deed ze gewoon helemaal niets ( behalve blij blijven murmelen, want het is zooooo gezellig

En Cynthia maar door blijven gaan dag in dag uit, elke keer weer een minuutje of 5 proberen

en ineens, een week of 2 geleden zag ze het licht!

steeds blijven oefenen bv even na het rijden, of tijdens het uitmesten ( hoezo uitstellen

en nu kan ik echt zeggen dat ze het doet. ik hoef alleen maar "PAS' te zeggen en bij elke pas even m'n hand te bewegen welk been ik wil dat ze begint, en ze loopt zo 20 meter in een perfecte polka zonder een Pas te missen

Nieuw doel: polka onder het zadel.. 1 troost, het zal mij vanm de straat houden, want tot nu toe snapt ze er geen hol van, zelfs niet als ik persoon haar hals mee wil sleuren en overlaad met complimentjes blijft ze stug staan en begint weer te murmelen.....

Maar ach, ik krijg zowaar een heus circus paard