[AR] Lowara kan de polka!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Lowara kan de polka!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 00:50

jeeeeh eindelijk is het bevestigd!

Na maanden van trainen met de Spaanse pas, ben ik een paar weken geleden begonnen om te kijken of ze ook bij elke stap die ze neemt de Spaanse pas met haar voorbenen kan doen ( een soort polka dus, ze loopt gewoon, maar neemt bij elke stap een spaanse Pas mee)
pff wat een werk, dan deed ze wel een Pas, maar stond ze stil, dan deed ze maar 1 Pas, of wilde ze 1 been niet optillen, soms deed ze gewoon helemaal niets ( behalve blij blijven murmelen, want het is zooooo gezellig Clown )
En Cynthia maar door blijven gaan dag in dag uit, elke keer weer een minuutje of 5 proberen Hamer
en ineens, een week of 2 geleden zag ze het licht! Pling Ze begon zowaar iets te doen wat erop leek.
steeds blijven oefenen bv even na het rijden, of tijdens het uitmesten ( hoezo uitstellen Knipoog)
en nu kan ik echt zeggen dat ze het doet. ik hoef alleen maar "PAS' te zeggen en bij elke pas even m'n hand te bewegen welk been ik wil dat ze begint, en ze loopt zo 20 meter in een perfecte polka zonder een Pas te missen Lachen helaas heb ik geen idee hoe ik filmpjes erop krijg, anders had ik het graag willen laten zien, want het is echt Uber gaaf!

Nieuw doel: polka onder het zadel.. 1 troost, het zal mij vanm de straat houden, want tot nu toe snapt ze er geen hol van, zelfs niet als ik persoon haar hals mee wil sleuren en overlaad met complimentjes blijft ze stug staan en begint weer te murmelen..... Clown Blond

Maar ach, ik krijg zowaar een heus circus paard Lachen en alles heb ik geleerd van bokt.nl

viola

Re: Lowara kan de polka!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 09:33

Leuk dat ze het nu eindelijk snapt!

Dus er is nog hoop voor mij en Eli, die snapt het ook nog steeds niet. Na weer een tijd trainen ben in er maar weer even mee gestopt. Zijn been optillen is geen probleem, maar dan ook lopen gaat gewoon niet.

Polka is trouwens elke derde stap een pas, dus één grote pas en dat twee normale stappen, dan weer een grote pas. Elke stap een grote pas is al echt spaanse pas, goed hoor!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 11:49

heej dat wist ik niet!
Ik dacht dat gewoon commando stilstaan 1 voet naar voren de spaanse pas was, en lopend per stap de polka? mm per 3 zal wat ingewikkelder worden denk ik Knipoog

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:56

De polka is vaak de tussen stap in de training tussen stilstaand en de spaanse pas zodat het paard leert door te blijven lopen ook met de achterbenen.