[AR] [LO] problemen met longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eliaan

[LO] problemen met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 17:04

hey het is alweer een poos geleden dat ik mun pony gelongeerd heb simpel weg omdat het niet gaat
als ik mun pony longeer is ie opzich heel braaf maar dan ineens draait ze zich om en gaat er dan onwijs vandoorm zo hard dat ik dr gewoon niet meer kan houden en dit is nogal een probleem gezien ik all1 een open bak heb.
omdat mun pony opzich ook wel heel lang is en heel gestrekt loopt dacht ik ik kan wel es een pessoa proberen maar wat denken jullie zou dat wel veilig zijn als ze ineens weer de andere kant op springt en dr vandoor gaat?
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 16-02-05 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [LO] in titel vergeten

monsera

Re: problemen met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:08

Zolang jij je pony niet kunt houden zou ik geen hulp teugels gaan gebruiken.Probeer eerst of je haar gewoon zo kunt longeren.Vraag hulp van een ervaren iemand hoe je haar het beste bij je kunt houden en ga dan verder kijken anders krijg je ongelukken.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:19

mijn paard doet dat ook.
teminste in een grote bak.
die van mij stormt ineens uit de cirkel en gaat keihard rennen.
ik heb hierdoor dus ook mijn vinger gebroken Bloos
op de stal waar ik nu sta hebben ze n longeer cirkel ideaal dus.
aangezien ik ga verhuizen naar n stal waar ze geen longeer cirkel hebben moet ik het dus zonder afrastering doen.
maaaar ik heb er n oplossing voor bedacht.
ik koop gewoon 8 paaltjes en wat afzet lint of schrik draad en zet zo een longeercirekel uit voor me zelf Knipoog
dit ga ik gewoon proberen en dan de cirkel steeds groter maken tot je op een gegeven moment je al die dingen niet meer nodig heb.
als ik m bijzet doet ie het echter niet,aangezien ik nu n beetje nh aan het uitproberen ben vind ik het belangrijker dat me paard lekker ontspannen met ze neusje naar bendeen loopt.
en dat hij goed naar me luistert.
ik zou eerst zorgen dat je paard goed naar je hulpen luistert daarna met bijzet en hulpteugels gaan werken.
sucses

eliaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 19:07

okee dankjee ik zal ook een circkel uitzetten in de bak lijkt me goed id!

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 23:28

Dit heb ik ook gehad!
nu zou ik het even zeggen Bloos
Het is zelfs 3 weken geleden nog voor laatst gebeurd..
Ik heb mijn vinger gekneusd gehad Tong uitsteken daardoor...

Ik heb eerst de basis goed doorgelopen een tijd.
Verder heb ik dan echt een longeercirkel afgezet!

Nu gaat het longeren geweldig en rennen zelfs niet door het lint heen van de longeercirkel...(lees: deden ze wel Boos! )
Ik laat ze nu ook na het longeren los in de longeercirkel staan en loop rustig richting stal.
Ook dan blijven ze binnen de longeercirkel en willen wel achter mij aan, maar begrijpen dat dit niet mag en dat niet de bedoeling is.
Vork

Ik had doordat het zo slecht ging geen moed meer maar ik ben zeer blij met wat ik nu heb Pling

eliaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 13:45

hee, ja goed zeg, k ben ook blij voor je en zal het zelf ook uitproberen hoop dat ze dr ook zo goed op reageert Pling

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:48

Ik vind het leuk dat je het iedergeval gaat proberen!
Als je je moed een tijdje kwijt bent als het nog niet lukt.
Doe het even niet.
Wacht 1½ week ong. tot je denkt dat je er weer meer tegen kunt en weer wat moed heb!

nog een vraag..

Wat is het ras van je pony...?
Weet je pony goed hoe hij/zij zijn kracht/sterkte moet gebruiken?

eliaan

Re: [LO] problemen met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 18:35

tis een forester en die heeft behoorlijk goed door dat als ze dr kop opzij gooit lijf dr achter aan dat dr dan voor mij geen houden aan meer is.. helaas helaas
eerst deed ze het met rijden ook maar dat gaat al steeds beter dus ik denk haast dat het met een cirkel ook wel goed zou gaan
maar wacht dr nog heel ff mee want ze hoest op het moment een beetje Boos!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 19:15

Hou ten alletijde goed je zweep erachter!
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een net-hengst af KWPN'er van 3 jaar van 1.70 m. Die heb ik op een gegeven moment bijgezet en de longeerlijn door de middelste bitring gehaald en vastgeklikt aan een ring van de longeersingel, so heb je zijn hoofd goed naar binnen. Werkte bij dit paard erg goed, en na een poos kon ik heb zonder iets longeren. Consequent blijven!

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 23:02

Het gaat nu erg goed en in de longeercirkel doen ze nu ook al vrijspringen etc.

Ik heb 2 andalusiers x arab
en Diva heeft het meest van Andalusier
en reken maar dat ze sterk is hoor Tong uitsteken