[AR] [NH] Gezocht: free-style beleren van mijn paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Munji

[NH] Gezocht: free-style beleren van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 23:30

Hallo!

Ik zoek een ervaren iemand die op een natuurlijke wijze (freestyle) mijn 4 jarige arabier Munji wil inrijden. Munji staat gestald in noordwijk/ noordwijkerhout. Ik heb de afgelopen tijd geprobeerd hier informatie over te vinden op het net maar dat is niet makkelijk. Kunnen jullie mij iemand aanraden?

Hij is overigens al zadelmak en heeft ook al iemand op zijn rug gehad en rustig gestapt!

Groetjes, Nathalie
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 14-02-05 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [NH] in titel vergeten

cornelie

Re: Gezocht: free-style beleren van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 08:54

En je wilt niet zelf ermee aan de slag? Want dan zou het parelli natural horsemanship pakket ook iets voor je zijn.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:21

Hoe wil je dan eigenljk hoe je paard word ingereden?
Wil een met een bareback pad of zonder zadel, of bedoel je dat hij niet op de traditionele manier word ingereden?
Dus zonder dwang en op vertrouwen enzo?

Op www.paardnatuurlijk.nl (onder het kopje cursussen, trainingen en producten) moet je eens kijken. Daar rijden ze paarden in via het Natural Horsemanship.
Succes!

Munji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 17:38

Wat een leuke site! Ik ga er beslist een keertje kijken. Heb inmiddels ook wat andere sites gevonden.

Ik wil het nou juist niet zelf doen omdat ik er geen ervaring mee heb. Ik denk dat het voor het paard ook een stuk prettiger is als hij wordt ingereden door iemand die weet wat hij doet.

Ik bedoel dat hij zonder dwang met geduld en vertrouwen wordt ingereden. Ik wil uiteindelijk wel met zadel gaan rijden. Munji staat gestald in Noordwijk vlakbij duin, bos en strand dus ik ga lekker veel met hem buitenrijden.

Groetjes, Nathalie

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:59

Zelf raad ik altijd aan om onder begeleiding je paard in te rijden. Op het ogenblik heb ik zo ongeveer 4 lessen waar het paard en ruiter begeleid worden met inrijden. Het is ook mogelijk dat ik het zelf doe, maar daar zitten altijd standaard 5 lessen bij.

Kijk maar is op mijn site in mijn profiel.

John

Re: [NH] Gezocht: free-style beleren van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:27

Wij zitten niet naast de deur, maar toevallig hebben we wel klanten in Noordwijkerhout, wellicht ken je haar. Wij rijden ook paarden in via Natural Horsemanship.

Doortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:41

Heey!!

Ik heb mijn verzorg IJslander opnieuw ingereden op de Freestyle manier van Emiel Voest. De IJslander was namelijk mishandeld met inrijden en durfde niemand op zijn rug en ook voor het zadel was hij doodsbang....

kijk voor meer informatie over deze manier van Freestyle op :

www.emielvoest.nl

DS_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 08:58

Kijk eens op de bovenste site uit mijn onderschrift. Wij rijden paarden ook in op de Natural Horsemanship manier. Maar dan wel gewoon met zadel en hoofdstel. Het belangrijkste bij ons is dat het paard vertrouwen in ons heeft en dat we geen dwang gebruiken. Na 4 weken kan het paard dan stap, draf en galop en heeft hij een ontspannen aanleuning. Natuurlijk is er ook altijd de mogelijkheid om te komen kijken. Op woesdagavond hebben we altijd een open clinic avond.