[AR] [LO] De goede methode???? + foto !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisah1989

[LO] De goede methode???? + foto !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 18:13

hee hee...

Ik las laatst een topic over het gebruik van en tussenstukje bij het longeren...

Ik heb het gelezen en het heeft me ook aan het denken gezet...
Ik ben van plan om het tussenstukje ook niet meer te gaan gebruiken en de methode van de longeerlijn achter de oren langs te doen...

Ik denk wel dat ik weet wat jullie bedoelen maar wil het toch even voor de zekerheid na vragen...

Hieronder een foto van hoe ik denk dat het moet...

Afbeelding

Is dit goed?!

Mocca

Re: [LO] De goede methode???? + foto !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:12

Jep is goed zo Lachen Als je de rechterkant tenminste door het bit doet Knipoog

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 20:30

ok thnx!!
maar kan je op deze manier ook bijzetteugels gebruiken ?!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 20:32

Sla de longe minstens een keer om de binnenste bitring (en eventueel neusriem) heen. Anders krijg je net zo goed een knijpeffect van de longe als je paard tegen het uiteinde 'aan loopt'. Zorg dat de longe niet te strak achter de oren gaat, anders wordt het bit op een onaangename manier hoog in de mond getrokken.

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 20:37

PeruaansePas schreef:
Sla de longe minstens een keer om de binnenste bitring (en eventueel neusriem) heen. Anders krijg je net zo goed een knijpeffect van de longe als je paard tegen het uiteinde 'aan loopt'. Zorg dat de longe niet te strak achter de oren gaat, anders wordt het bit op een onaangename manier hoog in de mond getrokken.

hoe kan ik er voor zorgen dat de longe
niet te strak achter de oren komt te liggen ?

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:32

Interessant...

En waarom zou je deze methode gebruiken? Helpt het ergens bij?

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 13:41

PeruaansePas schreef:

Ik longeer al maanden opdeze manier. Maar sla de lijn zeker niet om de binnenste bitring. Dan voorkom je dat je je speling behoudt. Als je paard dan een keer een ruk aan de lijn geeft trek je de lijn wel stra, maar kan hij niet meer losser.

Deze methode bootst de werking van de hand na. Zo kan je spelen met de longeerlijn zoals je ook met de teugels zou doen.

Succes!

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 16:07

YEp, dat is de goede methode...nou ja, DE methode is het niet...maar wel waar in het andere topic over gesproken werd! En de hulpteugels kunnen gewoon op dezelfde wijze als voorheen bevestigd worden! Geen probleem.

Ik ben geen voorstander van het omslaan van de longeerlijn om de binnenste bitring. Dat werkt mijns inziens alleen maar tegen ipv mee.
Maar goed, als het voor anderen wel werkt. ieder paard reageert anders op bepaalde methodes. Deze werkt voor mijn knollie.

Succes met het proberen!

En waarvoor het werkt, bij mijn paard werkt het tegen sterrenkijken naar buiten kijken. Zo blijft ze alert en let ze meer op mij dan op het o zo mooie maisveld!! Ik heb iets meer grip voor mijn gevoel.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:14

het is idd niet DE manier, het is een van de vele.

het om de binnenste bitring slaan zou ik ook niet doen, dan haal je het hele effect weg van deze manier van vastmaken.

als je dit wel doet dan zou ik hem dan eerst om de binnenste bitring doen en dan meteen naar de buitenste bitring.

je kan hem natuurlijk ook gewoon alleen aan de binnenste bitring vastmaken, het nadeel is dan dat je het bit snel door zn mond trekt.

dan kan je hem ook nog aan de binnenste bitring en de neusriem vastmaken zodat je niet alleen maar aan je bit trekt.

zo zijn er nog wel meer manieren van vastmaken van de longe, het is net wat jij fijn vind en vaak wat je geleerd is.

suc6 verder