[AR] [LO] Buitenstelling

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manonutjuh

[LO] Buitenstelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 11:50

hoi hoi,
als ik lady longeer met slof als bijzet blijft ze maar buitenstelling houden. Ze heeft wel meer spanning op de binnenslofteugel zegmaar dan op de buitenslofteugel. Ze duwt er gewoon door heen en kijkt strak naar buiten, het gaat nu wel iets beter. Iemand tips hoe ik kan zorgen dat ze netjes naar binnen kijkt??
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 13-02-05 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

vilana

Re: LO Buitenstelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:21

doet ze dat aan de 2 kanten? doet ze het tijdens het rijden ook?
als ze het maar aan 1 kant doet zit ze mss ergens vast in haar nek dan zou ik een fisio (of zo) eens laten komen kijken

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 12:26

ze doet het op allebij de kanten, bij het rijden heeft ze ook de neiging maar dat is er al aardig uitgereden. Ze is western ingereden dus het maakte toen neit uit welke kant ze uit keek. Verward

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 14:24

manonutjuh schreef:
ze doet het op allebij de kanten, bij het rijden heeft ze ook de neiging maar dat is er al aardig uitgereden. Ze is western ingereden dus het maakte toen neit uit welke kant ze uit keek. Verward

Onzin, ook bij western kennen ze stelling en buiging!
En ja hoor daar ga ik weer Knipoog Probeer het met een dubbele longe! Dan kan je haar iets beter aanvoelen en ook gelijk rechtstellen.

Succes ermee!!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 14:26

nou zoals mijne western is gereden was het vooral op je eigen benen lopen netjes op de hoefslag meer niet. Met dubbele longe heb ik nog nooit gedaan. Ben bang dat ik meer verkloot dan goed maak

tiggeriedoo

Re: [LO] Buitenstelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 09:55

Dat deed die van mij ook! IN combinatie met sterrenkijken! Ik heb de longeerlijn door het binnenste bit over haar hoofd (achter de oren) aan het bit aan de andere kant vastegemaakt. Zo heb je iets meer druk en kun je beter stelling naar binnen vragen. Niet teveel druk natuurlijk. Maar kijk eens hoe dit gaat? Bij mij heeft het geholpen.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:51

ligt contact houden met de longeerlijn, als ze weer naar buiten gaat kijken, wapper je wat met je longeerzweep naar haar buik (ongeveer waar jij je been zou hebben liggen) en je geeft gelijktijdig wat kneepjes in de longeerlijn, zo vraag je binnenstelling aan. of dat ze recht met haar hoofd blijft.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:18

Kan het geen onbalans zijn?
Paarden die nog erg weinig spieren hebben, en jonge paarden doen dat ook heel vaak, omdat ze dan beter evenwicht hebben Lachen