hallo,
Ik heb 2 jaar geleden een 14-jarige merrie gekocht van de manege waar ik reed. Daar had ze een jaartje gestaan maar ze bleek niet geschikt voor dat werk (daarvoor is ze altijd in prive bezit geweest , veel wedstrijden gereden, maar dat is het enige dat ik weet) aangezien ze er niet tegen kon om iedere keer iemand anders erop te hebben en ze ging bij het opstijgen al moeilijk doen. Maar tussen mij en het paard klikte het helemaal.
Het eerste jaar ging het prima maar daarna begon ze me toch meer uit te proberen... soms probeerde ze me zelfs te trappen als ik dr in haar ogen niet goed benaderde of wanneer ze geen zin had... maar zodra je dr aan een halstertouw hebt luistert ze.... (onder het zadel is ze ook super)..
Ik ben toen begonnen met loswerken en grondwerk... het probleem bij het loswerken is dat zodra ze door heeft dat ze haar zin niet door kan drijven (ze wil hoeken afsnijden of keihard gaan galoperen, enz.) dan springt ze zo over de omheining heen en rent dan triomfantelijk rond en meestal heb ik zown 20 min nodig om dr weer te krijgen
heeft iemand wat tips voor mij?