[AR] [LO] problemen met longeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charlotte_F

[LO] problemen met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 11:12

K zou graag wat vaker willen longeren om te trainen zonder iemand erop en om zn energie eruit te halen. Het probleem is alleen hij rent tijdens het longeren opeens keihard weg voor de zweep(doet ie normaal nooit) terwijl ik de zweep alleen wil gebruiken als "aanwijsstok" om hem op de hoefslag te houden en om zn achterhand onder te brengen. Ook weigert hij om tekeren want dan keert ie op het laatste moment toch om! wat te doen Huilen !?
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 13-02-05 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [LO] in titel vergeten

tiggeriedoo

Re: problemen met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 11:31

Bedoel je los longeren dus zonder longeerlijn? zo vat ik het wel op uit je woorden.

Ik zou eerlijk gezegd eerst beginnen met longeren aan de lijn en hem laten wennen aan de zweep en je stemhulpen. Blijft ie bang voor de longeerzweep begin dan met een dressuurzweep. Gebruik de zweep ook alleen als hulp en niet als strafmiddel. Als dit goed gaat dan kun je in mijn ogen pas overgaan op los longeren.

Als dit is wat je bedoeld in ieder geval.

Charlotte_F

Re: [LO] problemen met longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 14:00

K longeer m aan de lijn, en normaal vind hij de longeerzweep echt niet eng Verdrietig

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 16:35

wat bedoel je met keren?

Mij is geleerd door mijn instructrise dat ik haar eerst naar me toe moet laten komen en haar dan op de andere hand sturen.

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 21:39

k laat hem naar t midden komen. dan verander wissel ik mijn zweep en lijn om, en verander ik mijn houding. vaak loop ik dan ook een stukje mee.
(omdat hij anders zodra ik aan de andere kant van hem ga staan al omkeert -desnoods op zn achterbenen- )
Maar zodra ik op het midden loop draait hij toch snel om Stoom uit je oren

natas101

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:08

ik denk dat je het beter eerst zonder je zweep kan proberen en met je stem werken en anders kan je mischien een wat kleiner sweepje gebruike inplaats van de longeer zweep waardoor hij wel in de gate heeft dat je een zweep bij de hand heb om te straffe bijvoorbeeld....