[AR] [LO] Hoe longeren jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sansjo

[LO] Hoe longeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 23:06

Hoi,

Op welke manier longeren jullie? Gebruiken jullie hulpteugels en zo ja welke? Ik gebruik altijd bijzetteugels maar ik moet zeggen dat mijn paard niet zo goed nageeflijk wordt hierdoor. Ik heb al eens met een slofteugel gelongeerd maar hier verzette hij zich ontzettend tegen en gooide hij zich helemaal scheef. Iemand een goede oplossing om hem nageeflijk te krijgen met longeren? Alle tips zijn welkom.
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 10-02-05 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [LO] in titel vergeten

Sammiej

Re: Hoe longeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:54

Vergeet niet [LO] van Longeren er voor te zetten...lees de sticky's ook.

Ik longeer zelf gewoon met hoofdstel, longeersingel en nog niet met bijzet ofzo.
Omdat ik de paarden net leer longeren. Knipoog
Ik zou misschien wel met Dubbele Longe willen gaan longeren maar wil meer info erover.

Mocca

Re: Hoe longeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:10

Ik longeer met hoofdstel of halster, geen bijzet teugels oid Lachen Ik zie longeren eigenlijk meer als beweging geven en afwisseling, dan als een echte training. Gynasticeren doe ik wel onder het zadel of met wat vrijheidsdressuur Lachen

Tellie

Re: [LO] Hoe longeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 12:57

Ik longeer gewoon met halster Knipoog
Ik wil wel met iets van een longeersingel ofzo, kan hij ook meteen wennen om iets op z'n rug te hebben.

Sammiej

Re: [LO] Hoe longeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:02

HopelessGC schreef:
Ik longeer gewoon met halster Knipoog
Ik wil wel met iets van een longeersingel ofzo, kan hij ook meteen wennen om iets op z'n rug te hebben.

Heb ik ook Knipoog
Gewoon Longeersingel geleent van m'n vriendin Clown
Ze mocht op 1 of andere manier haar Longeersingel niet eens meer bij haar stalling leggen Verward