[AR] [VD] Voetje en spaanse pas door elkaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rayorgy

[VD] Voetje en spaanse pas door elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 16:41

Hoi,

ik was vandaag op Pinky_girl's site aan het kijken omdat ik een foto van de spaanse pas zocht en wat meer info, ik ben de spaanse pas aan het leren aan mijn verzorgpony. Toen keek ik bij voetje en ik zag die foto daar, toen zag ik meteen... Dat doet Joanne nou ook! tenminste... Tot zo ver zijn we nu... Nu zou ik wel die willen houden, maar hoe moet ik nou verder met de spaanse pas, die moet ik dan op een andere manier aanleren want anders ben ik dat voetje kwijt, moet ik gwoon op een hele andere manier die commando opbouwen en een heel ander teken geven of gewoon niet.
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 09-02-05 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [VD] in titel vergeten

Rayorgy

Re: Voetje en spaanse pas door elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 11:53

niemand die me kan helpen? Verdrietig

Anoniem

Re: Voetje en spaanse pas door elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 12:25

In het begin zal het verschil inderdaad een beetje vaag zijn voor je pony, maar door duidelijk verschillende hulpen te gebruiken, lost dat zich vanzelf op.

Met duidelijk verschillende hulpen heb ik het trouwens niet eens zo zeer over stemhulpen, maar vooral zweephulpen en houding. Zelf sta ik voor de jambette (gewoon uitslaan van het been dus) naast de buik van de pony. Bij de echte Spaanse pas sta ik daarentegen of naast/voor de voorbenen, of achter de achterbenen (bij het werken aan de lange teugel). Ik gebruik nauwelijks echte zweephulpen, maar als ik in de Spaanse pas meeloop, dan hou ik de zweep voor de borst zodat de voorbenen deze uit zichzelf aantikken. Bij de jambette tik ik gewoon de schouder aan aan de kant dat het been opgetild moet worden. Als stemhulp gebruik ik hier niet zoveel voor, volgens mij gewoon 'paso', dus hetzelfde als bij de Spaanse pas. Bij de Spaanse pas achteruit sta ik voor de pony en tik afwisselend schouder, borst, schouder aan.