Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
stef schreef:Als ik tijdens het longeren jamaica wat meer impuls wil geven bijv met de zweep, krijg ik een paar kleine bokjes, niet hoog of gemeen, maar wel naar me toe.
Ook met losgooien, en ik loop ala jagend naar haar toe, bokt ze in mijn richting. Niet voldoende om me te raken, maar ik wil het gewoon niet hebben.
Nu kunnen we allemaal leuk roepen dat ik een join up moet gaan doen of weet ik veel, maar dan loop je dus tegen hetzelfde aan.
Boos worden helpt niet.
Tender schreef:Stef, ik zou kont naar je toewenden niet willen omschrijven als dominant, absoluut niet, het is juist een heel verdedigende houding.
Een dominant paard zou zich naar je toewenden en ofwel steigeren ofwel op je toe komen
Tender schreef:Stef, ik zou kont naar je toewenden niet willen omschrijven als dominant, absoluut niet, het is juist een heel verdedigende houding.
Een dominant paard zou zich naar je toewenden en ofwel steigeren ofwel op je aflopen.
Neemt niet weg dat het wel verzet is...
Probeer voor jezelf te achterhalen of je haar niet zit te "pesten" met je zweep, waardoor Jamaica het gevoel heeft zicht te moeten verdedigen/verzetten.
Vraag je misschien niet teveel voorwaarts voor haar doen?
En wanneer is ze ermee begonnen?
Zo ineens, of is er iets voorgevallen?
Als het zo ineens is begonnen en jij denk dat je haar niet teveel ana het pesten bent, dan zou ik proberen het te negeren. Wel voorwaarts door blijven vragen tot je hebt wat je wilt, maar niet reageren op die kont.
Wat wat gebeurt er anders: ji gaat een punt maken van die kont, dus gaat Jamaica dat op haar beurt ook weer doen. En zolang je bezig bent die kont te "corrigeren", kun je niet werken aan het voorwaarts drijven, wat je eigenlijk had willen doen!
En zoals ik Jamaica ken uit jouw verhalen is ze echt niet gemeen, dus jou slaan zal ze nooit willen doen.
Waarschijnlijk is het gewoon iets dat ze heeft ontdekt om onder het werk uit te komen en zolang jij haar niet toestaat om onder dat werk uit te komen, zal dat gedraai met die kont ook zo weer over zijn...