Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cassidy schreef:Een van de meest belangrijke dingen die je moet bezitten als je met paarden omgaat is geduld. En je mag vooral niet boos worden. Als je daar Pat Parelli voor nodig hebt om daar achter te komen vraag ik me af wie je eerdere leermeesters zijn geweest.
willeke16 schreef:ik heb veel geduld.
bij mij hoef niet alles snel,snel
maar zijn er misschien ook dag cusessen?
Cassidy schreef:Een van de meest belangrijke dingen die je moet bezitten als je met paarden omgaat is geduld. En je mag vooral niet boos worden. Als je daar Pat Parelli voor nodig hebt om daar achter te komen vraag ik me af wie je eerdere leermeesters zijn geweest.
Cassidy schreef:Op het moment dat een paard echt ontzettend over de schreef gaat, komt daar zeer zeker emotie bij kijken. Dat is bij paarden onderling ook zo. Het is misschien dan niet NH, maar als een paard steigert en met zijn voorbenen naar mij uithaalt, geef ik heb toch echt de indruk dat ik hem levend vil. En ik ben nu eenmaal overtuigender als ik op dat moment dus ook even heel kwaad ben.
Waar je altijd voor moet uitkijken is dat je niet kwaad blijft,want dat snapt een paard niet. Een half uur lang je paard onnodig hard aanpakken omdat hij per ongeluk op je teen is gaan staan is niet nodig. Een half uur lang kwaad blijven op je paard omdat hij op zijn achterbenen stond en naar je uithaalde ook niet. Maar op het moment dat hij het doet mag je gerust heel doortastend zijn, en desnoods ook kwaad. Als je daarna maar meteen weer kalm bent.