Ik heb voor mn shet een liverpoolstangetje, met ribbels erop.
Maar mijn vraag, moeten die naar voren zitten, dus richting zijn lippen? Of juist naar achter, richting zijn keel.
IEdereen verteld mij wat anders..., dus dacht...ik vraag het hier even

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
stef schreef:juist, ik heb het gladde deel op de tong. Stond in een oude uitgave van de mensport dat dat ook zo hoort... alleen zit je kinketting dan verkeerd om, maar vooruit
sanderijn schreef:mijn instructeur heeft mij toen ik begon met mennen uitgelegd, dat als de ribbels naar achteren liggen het bit het minst scherp uitwerkt, ribbels naar voren dan werkt het bit scherper.
je moet het ook zo zien, als je de teugels aanneemt dan draait je bit 45 graden naar jou kant toe, dus de ribbels draaien omhoog als je de ribbels naar achteren hebt, dat betekent dat ze op dat moment dus niet op de tong in werken.
als je de ribbels naar voren hebt en je bit draait 45 graden naar jou toe, dan draaien ze dus naar onderen, op de tong!
sanderijn schreef:je moet het ook zo zien, als je de teugels aanneemt dan draait je bit 45 graden naar jou kant toe, dus de ribbels draaien omhoog als je de ribbels naar achteren hebt, dat betekent dat ze op dat moment dus niet op de tong in werken.
als je de ribbels naar voren hebt en je bit draait 45 graden naar jou toe, dan draaien ze dus naar onderen, op de tong!
Billy schreef:Als ik mijn leidsels aanneem, draait mijn bit echt geen 45 graden. Dat is voor mij een noodstop nl.
Dan heb je wel erg veel druk op de leidsels als je het mij vraagt
Neonlight schreef:Dan heb jij de kinketting wel heel erg strak zitten.
Neonlight schreef:Dan heb jij de kinketting wel heel erg strak zitten.
sanderijn schreef:mijn instructeur heeft mij toen ik begon met mennen uitgelegd, dat als de ribbels naar achteren liggen het bit het minst scherp uitwerkt, ribbels naar voren dan werkt het bit scherper.
je moet het ook zo zien, als je de teugels aanneemt dan draait je bit 45 graden naar jou kant toe, dus de ribbels draaien omhoog als je de ribbels naar achteren hebt, dat betekent dat ze op dat moment dus niet op de tong in werken.