[AR] Sh*t! puntje van gesp borststuk afgeknapt!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Sh*t! puntje van gesp borststuk afgeknapt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 17:37

Grrr, vanmiddag zou ik het tuigje van Bas even op Hester, de nieuwe shet, passen.
Het pastte best, moest alleen even wat groter gemaakt worden.
Het tuig is nog best stug, is weinig gebruikt en vrij nieuw, dus ik moest enige kracht zetten de riempjes losser te maken.
Ik pakte 1 van de riempjes van het borststuk en trok het uit de passant, en daarmee trok ik dus zomaar de punt van de gesp mee... Pang! Zomaar eraf Boos!
Snif, dat moet ik dus laten maken, zal wel een duur grapje worden

Mocca

Re: Sh*t! puntje van gesp borststuk afgeknapt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:12

Ach gut Heb je geen garantie? Of valt zoiets daar niet onder? Je mag toch wel verwachten dat de gespjes iets steviger zijn vind ik Lachen

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 19:48

Helaas niet, ik hem 'm van een particulier gekocht die 'm te groot gekocht had voor haar pony.. dus ik kan er niet mee heen ofzo

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 00:34

Je hebt geluk dat dit niet onderweg is gebeurd! Een nieuw gespje aanzetten zal toch wel meevallen? Meestal kunnen schoenmakers dit ook doen: zij hebben ook leerstikmachines en zijn voor een simpele ingreep sneller en goedkoper dan een zadelmaker.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 15:24

Nou.. ik heb het net van de week gevraagd wat het kost om een nieuw sluithaakje in een teugel te zetten ( je hebt i.p.v gespen ook van die haakjes, die mist bij een van mijn teugels eruit )
Kost me 7,50! even een nieuw haakje erin lijmen... vind ik persoonlijk nogal wat.

Dus wat dit gaat kosten vraag ik me af, dit leer is dikker dan een teugel, zit heel anders bevestigd dus zal wel langer werk zijn, dus duurder worden.

Ik breng 'm gewoon naar Divoza, de enige schoenmaker hier in de buurt is ergens in de 70 en ziet zeer weinig meer, toch blijft hij nog steeds zn vak uitvoeren maar laat de laatste tijd nogal wat steekjes letterlijk vallen ( en zo kwam mn vriendin met een rood stuk leer aan dr zwarte hoofdstel thuis Tong uitsteken )
Tis een schat van een man,heeft altijd prima zn werk gedaan, maar breng nu toch liever mn heilige tuig daar niet meer heen Haha!