[AR] Kinkettinghaakjes nieuw bit verkeerd bevestigd ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

[AR] Kinkettinghaakjes nieuw bit verkeerd bevestigd ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 12:42

Jammer dat de zoekfunctie het niet doet, dan had ik het kunnen opzoeken, weet dus niet of dit eerder aan de orde geweest is.

Gister heb ik voor Bas een menbitje gekocht, een utrechtse stang.
Thuisgekomen bekeek ik het ding eens goed en viel het mij op dat de kinkettinghaakjes naar binnen toe zitten... zodanig dat de haakjes volgens mij in de kin zouden poeren als ik 'm zou aandoen.
Ik heb een paar keer heen en weer gedraaid en zelfs bedacht dat ik het bit misschien verkeerd om had ( he ben ik nou gek, hij moet toch zo om?? Haha! ) maar dat was toch echt niet zo.
Ik hebmet een tang de haakjes eraf gehaald, en andersom op het bit gezet, zodat nu de haakjes naar buiten wijzen. Ze zitten nog niet helemaal jovel, moeten eigenlijk vanaf het ringetje nog een slag draaien omze helemaal goed te hebben.

Maar is dit normaal ? Of was dit een foutje ? Of ben ik nou zo dom bezig ?

Durante

Re: [AR] Kinkettinghaakjes nieuw bit verkeerd bevestigd ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:01

Bij mij zitten die haakjes ook naar buiten toe,geloof ik(ik heb 't bit niet bij de hand,ligt op stal,maar zal ff voor je kijken zsm)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:23

Klopt, vaak zitten ze verkeerd om, heel vreemd. Ik heb trouwens alle kinkettinghaakjes weggekieperd, want soms komen ze tijdens het mennen toch gedraaid te zitten en prikken ze echt. Ik heb ze vervangen door platte haakjes.

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:33

Ik sluit me bij Monique T. aan... Knipoog

Ik heb ook ontzettend zitten tobben met die haakjes, naar buigen buigen, omdraaien, etc...

Uiteindelijk heb ik aan beide stangetjes die ik heb van die veiligheidshaakjes gezet en nergens meer last van! OK dan!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 15:52

Ah, ik ben dus niet gek Tong uitsteken

Wat apart dan dat ze verkeerd zitten, waarom zetten ze ze dan niet meteen goed ?

Ik heb gister even gekeken hoe het nou zat, nu ik de haakjes om had gedraaid en ze komen nu niet in de kin terecht. Nadeel is dat ze soms nog wel om de bovenste bitring willen slaan dus moet er nog even wat mee gaan buigen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:06

Heb je het bit dan niet verkeerd om (achterste voren) aan het hoofdstel bevestigd? Als ze verkeerd aanhet bit zitten ga je kun je het bit gewoon gaan ruilen, lijkt mij.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:09

Een utrechtse stang kan niet verkeerd om zitten!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 19:42

Toch wel, er zit een lichte ronding in het bit, en de ringen staan ook zodanig dat je 'm maar een kant uit kan doen Knipoog

@ Peruaanse pas : Dat dacht ik op een gegeven moment ook: He, heb ik het bit verkeerd om dan ? Maar nee, na alles een paar keer goed te controleren bleek ik 'm toch echt goed te hebben.
Ik ga niet weer terug om te ruilen, de benzine kost me meer dan dat ik zelf even aan het buigen sla Knipoog