[AR] Iemand nog tips voor mennen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MissBonny

[AR] Iemand nog tips voor mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 22:23

Ik wil graag met mijn pony gaan mennen, helaas heb ik nog geen tuig Boos! Ben nog druk opzoek enzo Bloos Maar heeft iemand nog tips voor mij? Wat ik nu bijv al zou kunnen oefenen?

Anoniem

Re: [AR] Iemand nog tips voor mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 23:10

Als je nog helemaal geen tuig hebt kun je alvast oefenen met de stemcommando's.
Dus halt, voorwaarts, draf, terug en dat soort dingetjes.
Daar heb je veel profijt van op het moment dat je het tuig hebt.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 01:44

Werken aan de lange lijnen, erachteraan lopen, sturen, stemcommando's en gehoorzaamheid.

succes ermee!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:43

Zorgen dat ze de hulpen van de zweep goed begrijpt.
Dus op de schouder is wijken voor de zweep, op de buik (ruiterbeen-plek) is voorwaarts.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 21:50

[quote="Amable"]Werken aan de lange lijnen, erachteraan lopen, sturen, stemcommando's en gehoorzaamheid.

Zoiets heb ik dus geprobeerd, maar was geen suc6 Boos! Want ik had longeerlijn aan haar hoofdstel gedaan, en dan erachter lopen maar de lijnen kwamen steeds op de grond enzo Boos!

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:37

BonnYPonY schreef:

Zoiets heb ik dus geprobeerd, maar was geen suc6 Boos! Want ik had longeerlijn aan haar hoofdstel gedaan, en dan erachter lopen maar de lijnen kwamen steeds op de grond enzo Boos!

Je kan het beste een longeersingeltje gebruiken. dan hangen de lijnen ook niet op de grond. Als je geen longeersingel hebt kun je haar ook een zadel op doen. stijgbeugels naar beneden en deze even met een touwtje aan de singel vastmaken zodat deze niet heen en weer gaan. lijnen erdoor halen en ze hangen ook niet meer op de grond.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:31

ja idd. met een longeersingel. je kan ook de uiteinden van de longeerlijn aan de teugels vastmaken, dan kan je beter sturen. ( is dat gevaarliijk eiglijk?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:12

cijsalover schreef:
ja idd. met een longeersingel. je kan ook de uiteinden van de longeerlijn aan de teugels vastmaken, dan kan je beter sturen. ( is dat gevaarliijk eiglijk?

Niet erg handig.... Vraag me zowiezo al af hoe je het vast wil maken en daarnaast zal het 'knooppunt' rond de singel/zadel liggen, waardoor hij er lastiger doorheen schuift.

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 22:30

Plankgas longeren en stem gebruiken. Korte duidelijke commando's, geen hele verhalen.

En wandelen aan lange lijnen. Over de weg. Richting boerderijen enzo, zodat je veel trekkers en ander herriemakend materiaal tegenkom. Maar, altijd met zn tweeen, EN voorzichtig blijven!