[AR] [VD] Spaanse pas

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rayorgy

[VD] Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 22:29

Ik ben vandaag een klein beetje begonnen met de spaanse pas maar me verzorg pony vat hem niet helemaal, telkens als ik mee help dan doet ze het harstikke goed en ook als ik het teken geef dan doet ze het wel even maar nu staat ze in de stal haar ben telkens als een voetje te geven, oke, ik snap dat het is vanwege dat ze aandacht wil en ik negeer het ook gewoon maar ze vat het niet, want ze doet haar voet als een voetje, niet als de spaanse pas, maar anyway, ten eerste houdt ze uiteindelijk op met telkens voetje ongevraagt geven en als ik los laat dan zet ze altijd meteen haar voet neer in plaats van zelf nog even omhoog houden of dan doet ze hem op een teken super snel omhoog en zet ze hem snel weer neewr, hoe leer ik haar dat ze hem in de lucht moet houden en niet meteen neer moet zetten? Verward
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 27-01-05 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [VD] vergeten in titel

HippoLogic

Re: Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 08:25

Je timing verbeteren! Belonen als ze haar voet in de lucht heeft, juist voordat ze hem neerzet. Als je dan steeds bv 1 sec later beloont, zal ze op jouw belonings-signaal (braaf, clicker) wachten voor ze haar been neerzet. Zo kun je het uitbouwen.

Maar als je haar de Spaanse pas wilt leren is het helemaal niet belangrijk dat ze haar been lang in de lucht houdt.... Dan wil je juist dat ze hem in de maat van haar pas hoog brengt en naar voren neerzet. Als je dus echt de Spaanse pas aan wilt leren kun je het beter anders aanpakken.

Rayorgy

Re: Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 21:50

PeruaansePas schreef:
Je timing verbeteren! Belonen als ze haar voet in de lucht heeft, juist voordat ze hem neerzet. Als je dan steeds bv 1 sec later beloont, zal ze op jouw belonings-signaal (braaf, clicker) wachten voor ze haar been neerzet. Zo kun je het uitbouwen.

Maar als je haar de Spaanse pas wilt leren is het helemaal niet belangrijk dat ze haar been lang in de lucht houdt.... Dan wil je juist dat ze hem in de maat van haar pas hoog brengt en naar voren neerzet. Als je dus echt de Spaanse pas aan wilt leren kun je het beter anders aanpakken.

Thanks, daar heb ik tenminste echt wat aan (Dat meen ik) Ik Ga wel weer gedeeltelijk van voor af aan beginnen en opnieuw proberen zoals het op de site van Pinky_Girl staatm

This_is_me

Re: [VD] Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 13:08

Idd vooral belonen zodra ze iets goed doet, en negeren als ze iets doet wat jij niet hebt gevraagd. Geef ook duidelijke tekens/signalen voor "voetje" en een duidelijk ander teken/signaal voor "pas"
Jij moet er voor zorgen dat je paardje de twee tekens (voetje en pas) uit elkaar kan houden.. Dus wees duidelijk en consequent. Beloon als ze het goed doet en negeer haar als je iets niet hebt gevraagd

HippoLogic

Re: [VD] Spaanse pas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 21:19

Als je je paard zijn been leert omhoog te houden, niet vergeten een commando voor neerzetten te gebruiken.