Dan hierbij hoe het verder verliep. Ik heb daarna nog heel wat modderworstel partijtjes met Quist beleefd, waardoor het er niet veel beter op werd. Ze werd steeds meer gespannen, spurte al weg als ik alleen nog maar de zweep in mijn andere hand wilde pakken en gooide al haar kracht in de strijd om zich om te draaien van mij af en de andere kant weer op te rennen. Ik werd er moedeloos van en begon er zelfs al over te denken er toch maar eens een bekende van mij bij te halen die bekend is met het af richten van paarden.
Maar wat blijkt: Quist is supermakkelijk om te kopen !!!!!

Ik ben weer opnieuw begonnen: 1/2 rondje rechtsom, stoppen, handvol worteltjes, klaar. Paar dagen later 1 rondje rechtsom, handje worteltjes, klaar. Na een aantal keren had ze het door en nu loopt ze aan de longe of ze nooit anders heeft gedaan. Het gaat echt super en ik ben beretrots op mijn meissie. Ik heb nu een kaptoom geleend van een vriendin en daarmee gaat het, lijkt het wel, nog beter, ben al op ebay aan het kijken om zelf zo'n ding aan te schaffen.
Ik longeer nu 2x per week ca. 10-15 minuten en probeer haar nu commando's te leren aan de longe. Ze begint al te snappen dat ze ook best kan stappen aan de longe

Ik heb dit bericht bij "uit het zadel" gezet omdat mijn probleemberichtje hier toen ook stond, maar misschien vind de Mod dat het meer thuishoort bij VvdD.