[AR] [LO] Los gelongeerd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

[LO] Los gelongeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 14:34

Op de boerderij waar mijn paardje staat is sinds kort een bak, en die is nu klaar. Dus ik dacht ik ga ff in de bak rijden (wat peerd niet gewend is). Eerst maar ff een rondje gewandeld en dat was toch zooo ontzettend spannend. Er lag allemaal van dat rare schors in, wat toch eigenlijk wel heel lekker smaakte. En er waren allemaal van die enge boompjes naast. Dus ik de bak maar even dicht gedaan (wat ook heeel spannend was, omdat de veer geluid maakte) en hem los gelaten zodat ie even rustig rond kon kijken en wennen. Rare paard met z'n neus over de grond die hele bak door gelopen en na een tijdje bleef ie staan. Dus ik ernaar toe en achter hem staan 'drrrrraffff tryggur', nou daar ging ie hoor, maar aan de andere kant van de bak bleef ie staan... Dus ik nog ff een tijdje doorgegaan met 'opjagen' en toen begon ie zelfs een stukje te tölten (vind ie heel moeilijk). Na een tijdje bleef ie voorin de bak weer staan, dus ik er weer heen en ik bleef in het midden staan. Toen begon ie helemaal uit zichzelf om me heen te stappen, dus ik weer 'drrrrrafff' en hij keurig netjes op een volte om me heen te draven. Toen ik iets voor 'm kwam stond ie stil ook en wachtte tot ik naar hem toe kwam. Ik vond dit zo leuk, ik heb hem pas een keer of 10 gelongeerd in een ronde bak en nou ging ie helemaal los uit zichzelf rondjes om me heen lopen ( ging niet helemaal naar achter in de bak, echt op de volte). Ben helemaal trots op m'n slimme paardje Lovers Haha!

sorry voor het lange verhaal Bloos , maar moest het ff kwijt, ben helemaal blij *LOL*

Marliess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:00

Heey,

Echt super leuk *LOL*

Helaas is jouw paard is echt het tegenovergestelde van mijn verzorgpaard.

Echt k weet niet meer hoe ik haar aan het longeren moet krijgen ze komt steeds weer na het midden toe.
K krijg haar zowiezo al niet alleen naar buiten .
Echt vreselijk ze komt steeds terug naar het midden toe. En dan komt ze mooi voor mij staan van ja en nu. Verward
K heb er geen ideej van hoe ik het moet oplossen??

Mss kun jij me wat tips geven Tong uitsteken .

Gr. Marlies

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 15:06

Houd je paard, longeerlijn, longeerzweep in een driehoek en blijf goed opletten.
Heb je een afgezet stuk?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 15:09

Ohw, dat deed die van mij eerst ook! Moet je een rond stukje afzetten, zodat ze daar wat 'steun' aan heeft. Ik longeerde zowiezo alleen met touwhalster, longeerlijn en zweep. Als hij naar binnen kwam schudde ik een beetje met de longeerlijn en ff klein beetje de zweep er achter (of ff goed stampen) en dan ging ie weer naar buiten. Anders kan je als ze naar binnen komt ook een keer heel hard BOE roepen ofzow, klinkt een beetje raar, maar werkt wel *LOL* (ik hou trouwens ook niet de hele tijd de zweep omhoog, alleen als ie harder moet, anders stopt ie er ook juist mee)