[AR] sulky vraag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

whoopylover

[AR] sulky vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 12:26

Hallo mede-bokkers,
ik zit er ernstig aan te denken om een sulky voor mn welsh-A pony aan te schaffen. Ik heb al een 4 wielig wagentje voor 6 personen, maar ik kan nooit met 'm naar het bos.
Als ik nou zo'n leuke sulky heb, dan kan die gewoon in de trailer erbij/erachter (ofzo)

Maar dan heb je 2 variaties:
de enkelzitter (of trainingssulky volges mij)
en een tweezitter (met bankje)

Wat zijn de prijzen zo ongeveer van deze 2?
En wat zijn de voor- en nadelen?
En wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt.
Manon.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 13:25

zie eens op www.HCAklarenbeek.nl die verkoopt allebij de varianten en kunnen op wens worden gebouwd

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 10:52

Ik zou een tweezitter nemen.
Ik vind het zowiezo al veel te riskant om alleen te gaan mennen, daarbij kan je dan ook nooit een vriendin meenemen als je dat wilt.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 13:37

Ik wilde zelf eerst eentje kopen waar ik in mijn eentje op kan zitten, mar na veel nadenken ga ik toch voor een 2 zitter. Mijn nichtjes zijn gek op mijn shetlander en willen ook graag mee dus is het veel leuker als ik een 2 zitter heb. Nu nog een geschikte vinden. Op marktplaats.nl staan wel eens leuke karretjes.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:38

Mijn voorkeur gaat ook zeker uit naar een 2-zitter. Ik vind het helemaal niks om met de kar alleen op pad te gaan. Dan is het veel prettiger als je met zijn 2en kan.
Wij hebben nu 1,5 een 2 zitter, we hebben hem bij HCA vandaan, daar had napie het ook al over.
Foto's staan wel in mijn profiel en ik kan het je zeker aanraden om daar eens te gaan kijken.
Je word goed geholpen, vriendelijke mensen.
Wij waren toen rond de 1600 euro kwijt. Maar dus wel nieuw, met disselding eraan zodat je hem achter de auto kan hangen, kleur zelf kiezen, poedercoat, remmen, boomvangers. En goede vering natuurlijk.

Deze 2 wieler is ook verstelbaar in hoogte, zodat er eventueel ook een groter paard voor kan lopen. En het evenwicht is te verstellen, dat is ook belangrijk, anders is het voor de mensen op de kar niet plezierig, maar voor het paard ook niet. (als de kar niet in evenwicht is dan wiebel je heel erg op en neer)

Succes met je zoektocht!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 10:13

ja, het is toch dat als je met zo'n grote 2 zitter zit, dat ik dan toch 2 auto's nodig heb om te kunnen rijden....die heb ik niet.
ik zat juist te denken aan zo'n enkelzitter, zodat deze of in de auto kan, of achter de trailer, of misschien zelfs in de trailer erbij....
btw, ik vind HCA ook wel erg duur...maar ze zien er wel netjes uit, zelfs die sulky.
alleen ik zou dan ook graag een sulky willen hebben waarbij ik mijn voeten laag kan houden, en niet dat ik in een stand zit waarvan je denkt: daarvoor moet je int ziekenhuis zijn Knipoog

nog meer ervaringen iemand?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:31

Maar je hebt een kleine pony, toch?
Dan kan je je wagen toch in de trailer zetten? Als je hem op zijn kant legt en hem goed vastbindt moet dat zeker te doen zijn.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 17:51

De wagen die ik nu heb gaat dat niet Boos!
Dat is een 4 wielig 6-persoons wagentje. Dat ding is redelijk groot.
Maar zo'n 2 zitten zou dan wel passen denken jullie?
Whoopje is maar 1.16 m.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:24

Het maakt niet uit hoe hoog hij is, maar of het wagentje in het vak ernaast past.