[AR] [VD] pas onder het zadel.. ik loop vast

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

[VD] pas onder het zadel.. ik loop vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 21:46

ok, Lowara is nu officieel gevorderd in het doen van de spaanse Pas. ze is een soort super plet machine, ballonnen, zaagselbalen, nootjes etc, alles kun je eronder stoppen, even "PAS" roepen, en PATS, een prachtige pas vol op het onderwerp wat geplet moet worden. onafhankelijk links en rechts kan ze onderscheiden, en ook (langzaam) lopend begint het er al erg leuk uit te zien.

Dus ja, dan weer wat nieuws, vanuit het zadel de Spaanse Pas! Ze snapte het eigenlijk meteen (tja, zodra je de clicker pakt zou ze zelfs een 3 dubbele salto doen als ik het zou vragen.)
Ik deed dit door stil te staan, zweep tegen haar schouder te tikken, en dan "PAS" roepen. ging erg goed, aan beide voorbenen MAAR..... toen ehm.. liep ze niet meer. Ze stond gewoon dom stil. ik kon benen etc wat ik wilde, maar er kwam gewoon GEEN beweging in. Toen ik m'n zweep van hand ging verandere'n, begon ze wel weer blij met de Spaanse Pas, maar dat ,mag natuurlijk niet (heb het compleet genegeerd). wie heeft hier een goede oplossing voor? ze luistert eigenlijk perfect, maar denkt nu dus dat zodra we stilstaan om de Pas te doen, we niet meer hoeven te lopen daarna... Verward
Heb het een paar keer op derit erna gedaan, maar ze blijft dit doen (geen staken, maar echt geen weet dat ze vooruit moet, terwijl de hulp "stap"er wel inzit bij haar) wie ooh wie weet de denkwijze van m'n slimme Tinker?

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:23

gewoon door zetten den desnood ff de zweep gebruiken of haar op commando laaten lopen Haha! als ze dat zo leuk vind.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 22:17

maar dan geef je haar juist haar zin. het is niet de bedoeling dat ze uit zichzelf kunstjes gaat doen. stel ze besluit tijdens een dressuurproef om ineens de spaanse pas te doen ipv halthouden? dan heb ik een groot probleem. ik wil juist iets vinden om haar te laten lopen, maar wel zodanig dat ze de spaanse pas onder het zadel wel leert, maar alleen op MIJN commnado.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:40

Eerst iemand ernaast laten lopen die geeft het commando en dan langzaam aan het commando van bovenaf overnemen.