[AR] [LO] Problemen bij longeren, advies gevraagd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Terratje02

[LO] Problemen bij longeren, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 10:04

Wij hebben op stal een paard die eigenlijk nog niet heel veel kan, of al een paar jaar niks mee gedaan is. Hij is al 11 en nu heeft de eigenaar mij gevraagd of ik hem weer een beetje wil gaan trainen. Ik wil dat best proberen alleen nu begint het bij het longeren al! Op het moment dat we hem in de bak zetten komt ie achter je aan lopen en krijgen we hem met geen mogelijkheid fatsoenlijk aan het lopen. Op het moment dat je met een zweepje zijn achterhand aan tikt draait hij zijn kont naar je toe en loopt heel hard achter uit.

We hebben het het zweepje weg gelegd, Maar ook dan draait meneer zijn achter werk naar ons toe.
Hij is niet vals en ik geloof niet dat ie kwaad in de zin heeft want hij komt daarna direct naar me toe om te knuffelen, hij wil dus alleen maar spelen..
Wat moet ik doen ?

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:07

Misschien is het toch handig als iemand die wat meer ervaren is hiermee het begin maakt. En ben niet bang om de zweep te gebruiken, hij begrijpt het waarschijnlijk niet en daar moet je hem bij helpen. Een zweep is een hulpmiddel wat daarvoor dient. Even door het begin heen helpen door flink achter hem te jagen tot hij begrijpt dat hij voorwaarts moet lopen en zorgen dat je met longeren altijd achter de schouder van het paard blijft zodat het moeilijker is voor het paard om naar je toe te komen. Wanneer hij het begrijpt belonen. Hij moet nu werken, spelen mag hij die andere 23 uur van de dag Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:09

Ik verplaats dit even naar UZ Lachen.

Mini2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 12:16

dit paard snapt er niks van.
Laat iemand er zeker in het begin naast lopen.
Alleen laten stappen.

Gaat dit goed beloon hem door te stoppen en ga steeds een beetje verder.
ga ook steeds verder bij hem vandaan lopen.

Sabine_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:13

Dit probleem heb ik ook, mijn 5 jarige merrie snapt het longeren ook niet meer.. Ze heeft het wel gesnapt, maar opeens snapt ze er niks meer van. Je kan aan haar hoofd zijn dat ze het niet snapt.. Draf snapt ze beter als stap.... Het lijkt wel of ze het niet leuk vindt..... We hebben het al leuker willen maken door balkjes neer te leggen, maar als ze er een paar keer overheen is geweest vindt ze dat ook al niet meer leuk... Wij weten ook niet meer wat we moeten doen!!!

Maaike14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:47

Die van mij is bijna 4 eerst liep ze heel goed aan de longeerlijn. Maar nou heeft ze hetzelfde probleem. Iemand heeft een tijdje haar geprobeert in te rijden. Maar heeft haar meer verpest dan goed gedaan.