[AR] Jurysport....??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

[AR] Jurysport....??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 16:49

Wat we vandaag weer meegemaakt hebben.....
Ik kan er met mijn pet níet bij!

Ik was aan het losrijden, ponnie een keer goed wakker geschud want daar gaat het op fout de laatste tijd. Dat hij te terughoudend is, hij moet actiever gaan lopen. En dat deed hij super, ik me proef in.
Hartstikke tevreden, hij liep voorwaarts en was lekker te sturen. Alleen mijn middendraf was niets, aangezien hij 2x met zijn achterhand ging galoperen (maffe ponnie). Maar verder had ik het idee dat het veel beter was.
Paar uur later de vaardigheid; ook heel lekker. Eerste rondjes lekker in een vlotte draf en foutloos. Barrage grotendeels in galop en ook foutloos. Dus ik was zeker van mijn 2 winstpunten.

Maar toen de prijsuitreiking.
Dressuur was heel laag gejureert en ik was iig. geen 1e of 2e. Maar wat heb ik aan wéér een beker Knipoog Ik hoopte dat ik een winstpuntje had.
Ik me coupon halen; 136 punten Ik ben spontaan keihard gaan lachen, maar ik snap er nog steeds geen drol van... Op de coupon wordt mijn 10x verteld dat hij te diep loopt, dat ze het er nu 2x opzetten alá maar 10x is ook wel een beetje overdreven. Verder staat erop dat hij onregelmatig was; klopt, bij de middendraf...
Maarja, ik had nog hoop op de vaardigheid.

Dus 1e prijs; Yvon de Ruijter. Dat geloofde ik nog wel, die ging net als ik in een vlotte draf met hier en daar een galopsprong. Maar de 2e prijs ging naar een mevrouw met een Welsh Cob.... Maar hoe die nu in godsnaam 5 seconde sneller kon zijn dan mij. Dit klinkt misschien heel aso, maar zelfs die mensen snapte er niets van.
Ik had het grootste deel gegalopeerd, terwijl hun heel rustig hadden gedraaft. En die ponnie heeft zeker een lager tempo dan mijn ponnie in draf....

Maarja, nu gaat het me niet om die bekers en die prijzen. Maar ik vind het toch maar raar allemaal, 136 punten! Dat is zeker bijna een verliespunt?? (Lin??, jij weet dat allemaal Knipoog ) Ik geloof dat ik voortaan maar de shet van de buren uit de wei pluk en daarmee gaat rijden. Die loopt met zijn kop in de lucht, maar iig. niet te diep Schijnheilig

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 16:57

Bloos! nou ja zeg! Heb je het misschien geflimd?? dan kun je zelf kijken waar ze zo erg over hikken...
Volgens mij is dit rasechte vriendjespolitiek!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 17:06

Ania; nee helaas niet gefilmd, wel enkele foto's maar daar zie je niets op. Maar het raare is gewoon dat hij in September bij Stal Sintels voor geen meter liep. Ik was daar ziek, hij liep achter het bit, niet voorwaarts etc. en daar kreeg ik zelfs nog 10 punten meer!!
En de vriendjespolitiek, tsja... Dat heb je natuurlijk altijd met jurysporten. Ik heb inderdaad mijn twijfels, want er was iemand die een super proef neerzette en die ook maar 160 punten kreeg. Terwijl een ander met een 'net wel/geen winstpuntje'-proef weer veel meer kreeg...

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 17:19

wat balen zeg Ach gut
meer weet ik ook even niet te zeggen Scheve mond
en ik weet ook niet hoe het zit met die verliespunten, dus wachten we maar op Linda
Laatst bijgewerkt door mriekie op 15-01-05 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

lauraatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 17:19

Nou Sanne ik snap dr ook niet veel van..Ik met mn pony die voor het eerst een wedstrijd liep en voor het eerste in een binnenbak had 143 punte. Nou en Gwellian had eg geen stelling en t liep eg niet zo als bij jou.. Eg zooo raar hoor.. Want david loopt zo leuk! maja gelukkig wete wij beter! Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 17:32

Whahaha... Ik snap er echt helemaal niets van!
Ik heb voor Gehoorzaamheid en licht in de hand staan ook een 5. Terwijl ik alle bochten doorkom met stelling, buiging en maar enkele mm verschil in mijn leidsels. Ook reageerde hij vandaag super op mijn stem, hoe moet ik dan rijden voor een 6 of 7?

lauraatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 17:48

ja ik snap t ook niet je hebt al volop veel ervaring en alles... maja da gaan we toch nooit snappe!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 17:49

Nee die kans is inderdaad heel groot...
Maarja, hopen dat we de volgende keer een andere jury hebben, maar in Barendrecht komt ze niet Haha!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 17:53

Genaait...
maar ja, jury heeft toch altijd het laatste woord, al ben je het er niet mee eens,
misschien staat je pony hun niet aan, heeft Jessica wel eens gehad met Ilkkah,
ze reed een super proef, geen 1 fout, en ze had ook 138 punten!
en een 4 voor verzoring van het paard, klopte ook geen hol van, meisje met een haflinger die ze niet eens aan de teugel reed en beetje rondhobbelde vergelekn bij ilkkah was eerste met 182!

tja... niets aan te doen

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:22

Ik heb je je proef niet zien rijden (waren we er nog niet). Maar stond ook verbaasd van de lage punten in de B en L, terwijl de M en Z hoger gejureerd waren volgens mij.
Wij hadden wel winst, terwijl het nog helemaal niet super ging. Wel blij met het winstpunt. Had zelf verwacht weer net geen winst.

En gewoon weer hopen op een andere jury. De ene of de andere kan zo'n verschil maken.

Yvonne de Ruyter is idd een snelle rijder vaak in de vaardigheid. Heb je nog vergeleken of de tijd wel klopte bij jou en de Welsh Cob? Ik heb jullie helaas alletwee niet zien rijden.

Overigens 136 is volgens mij nog geen verliespunt. Maar dat er raar gejureerd werd vandaag ben ik het eens. Tweespan heb ik niet zien rijden, maar had ook hele lage punten. En idd de B en L hadden ook lage punten. Terwijl in de M en de Z de punten veel hoger waren.
Vooral in de Z vond ik de punten erg hoog liggen. Vooral omdat het geen van beide geheel foutloos ging.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 18:36

Bij wie hoorde jij dan?
Maar ik heb de tijden vergeleken, zij woont een dorpje verder dus we komen haar vaak tegen. Maar ze had inderdaad 5 seconde minder, terwijl hun zelf en mijn papa allemaal zeiden dat ik veel sneller was, maarja niets meer aan te doen. Ik heb mijn winstpuntjes en daar gaat het tenslotte om, een beker heb ik niets aan.
Yvon reed de vaardigheid inderdaad goed, ik had zelf het idee dat ik hetzelfde reed. Onze ponnies zijn ongeveer gelijk (mooi spannetje Knipoog ) en ik reed net als haar alles in middendraf en vanaf 6b naar 8 in galop om de 2 heen.

De punten van het span lagen inderdaad ook laag, maar helaas is de linkerpony van Sandor nogal een springerd. Hij deed heel veel wat huppelen in stap, na de 1e volte was dat over, maar het begon weer nadat hij stil had gestaan op de X... Verder zag het er netjes uit, het is een super spannetje, dezelfde gangen, netjes afgebogen en hij rijdt ook netjes. Maar ook hij is dus (net als mij) behoorlijk afgestraft op 1 (klein) ding.

Ik weet niet precies hoe de punten lagen in de M/Z, maar ik heb de proef van Wim de Jong gezien en vond dat een super nette proef, terwijl hij maar 160 punten had... Maarja, volgende keer weer een andere jury en dan gaan we weer ons best doen...

Maarja, echt motiverend is het niet, iedereen vond hem een stuk beter lopen als de vorige keer in Barendrecht, maarja ik kreeg wel 20 punten minder!!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:54

136 punten is geen verliespunt

Welke jury had je sanne?

En ja, het is een jurysport, zal het altijd blijven...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:58

Ja, maar wedstrijden onderling vergelijken is toch moeilijk. De vorige keer in Herwijnen voor ons waren het 149 punten, en daar zaten geen grove fouten in. In het geheel een betere proef als vandaag.
En qua vaardigheid zal het idd wel spannen die twee pony's, haha. En een Cob kan best wel vaart maken, maar denk idd wel dat jij sneller en wendbaarder bent. Wij komen haar weleens tegen, bijvoorbeeld op de Welsh Cob dag.

En bij wie ik hoorde, concurrent van Yvonne de Ruyter. Knipoog Klasse Z dressuur dus (en Z vaardigheid). Wij hadden 152 punten trouwens. En dus ook diegene waar je mee losreed bij de vaardigheid. Bruine Welsh Cob.
Overigens hadden ze bij de vaardigheid niet veel prijzen. Nu hebben wij eigenlijk wel bekers zat, dus maakt het niet zoveel uit. We waren wel eerste met Z vaardigheid.

Ik heb Wim de Jong niet zien rijden. Wel een andere in die klasse, en dat zag er ook netjes uit. Maar weet die punten niet.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:58

Mevr. Timmermans ofzo was jury trouwens.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 19:32

Citaat:
Dus 1e prijs; Yvon de Ruijter. Dat geloofde ik nog wel, die ging net als ik in een vlotte draf met hier en daar een galopsprong. Maar de 2e prijs ging naar een mevrouw met een Welsh Cob.... Maar hoe die nu in godsnaam 5 seconde sneller kon zijn dan mij. Dit klinkt misschien heel aso, maar zelfs die mensen snapte er niets van.
Ik had het grootste deel gegalopeerd, terwijl hun heel rustig hadden gedraaft. En die ponnie heeft zeker een lager tempo dan mijn ponnie in draf....

Die mevrouw met die Welsh-Cob ging sneller.......een draf gaat bij de meeste Welsh-Cobs net zo snel als de galop.
Bovendien; een beheerst gereden vaardigheid ziet er niet zo snel uit; maar is het wel.
Vergelijk het maar met hard optrekken en hard op de rem in een auto; het lijkt snel te gaan, maar gemiddeld is de snelheid niet zo hoog.
Dus: oefenen op het rijden van de ideale lijn in de vaardigheid.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 19:41

Het is idd nog lang geen verliespunt, dan moet je onder de 120 punten halen. De jury zal het te diep lopen in al haar punten hebben verwerkt, dat is jammer, maarja net als onder het zadel, het blijft een jurysport.
Volgende keer beter

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 22:08

Ook een keer 195 punten gehaalt met mijn shet terwijl ik wel veel commentaar had op mijn briefje. Liep ook wat sloom enzo. Klopt dus ook niet echt.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 00:20

Mevr Timmermans had ik geloof ik bij mijn eerste dressuurwedstrijd, en wat ze puntte was goed Lachen

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 00:56

[UZ] [AR] Dressuur mennen: Do's en Don't

Aanvulling:

Beste Sjonniej:
De tijd dat je punten kreeg omdat je zo'n jong klein meisje dat ment was is een beetje voorbij, stel je daar op in.
Bedenk:
Juryleden hebben ook internet,
hebben hun sporen al verdient in de mensport, kunnen het heel vaak echt veel beter dan jij.
Vinden het niet leuk belazerd te worden door een blaag (geef ze nooit dat gevoel)
Juryleden zijn als leraren, maar dan voor hun hobby, behandel ze met respect. Geef ze de gelegenheid en het gevoel dat ze jou geholpen hebben.
Waarom?
Omdat we samen plezier aan de mensport willen beleven.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 12:47

Albert; ik hoef ook helemaal geen punten omdat ik jong ben. Maar deze punten waren naar de mening van degene die mijn hebben zien rijden onterecht. Ik heb na de wedstrijd met nog een paar rijders gesproken en die waren het ook niet eens met de punten. Ze zit of heel hoog met de punten of juist absurt laag.
Nu kan je denken dat ik die punten wil, maar als het alleen is dat hij te diep loopt (wat is de B helemaal niet zo een groot punt mag zijn) vraag ik me af hoe het dan moet. Ik heb enkele foto's maar op al die foto's loopt hij niet te diep, ja moment-opname. Maar als het echt zo verschrikkelijk storend was dat hij te diep liep, was dat ook op de foto's te zien.

Maar ik vind het gezegent allemaal, ik hoop dat ik de volgende keer punten krijg naar wat ik laat zien oif anders eerlijk commentaar erbij waar ik wat aan heb! Of dat de jury na de prijsuitreiking nog bereikbaar is, zodat ik kan vragen wat er niet goed was. Want dat lukt bijna niet bij het d/v.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:39

Bij onze d/v wedstrijden zijn de juryleden nooit zo snel weg hoor..

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:41

in de d/v wedstrijden in Hulshorst zijn ze niet meteen weg maar, ze blijven nooit helemaal tot het einde

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 19:05

Ja maar jullie wonen wel zover weg voor 15 minuutjes rijden Knipoog

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:19

geloof dat ik de discussie maar niet aan ga Tong uitsteken
want jij woont te ver weg Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 19:55

Nee hoor, hier zijn juist heel veel d/v wedstrijdjes, daarom gaan wij ook niet naar Breda... Voor de SGW's gaan we wel naar Ommen (2,5 uur) maar voor de d/v is er hier in de buurt genoeg te vinden.