[AR] [LO] voorwaarts neerwaarts, welke teugel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saar4

[LO] voorwaarts neerwaarts, welke teugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 13:41

Mijn pony vindt het in galop moeilijk om, als ik haar vwnw rij, te ontspannen en dan tegelijkertijd goed door te blijven galopperen. Ze ontspant wel, maar valt dan terug in tempo. In de les werken we hier aan en dat gaat ook goed, maar ik wil het eigenlijk ook eens oefenen zonder mij erop.

Welke hulpteugel kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik heb het met touwtjes geprobeerd maar dat gaf niet het effect dat ik wilde. Ik heb ze op diverse manieren vastgemaakt. Als ik de touwtjes wat langer laat loopt ze heel lang maar niet laag genoeg, maar als ik ze korter zet loopt ze weer in een arbeidshouding.

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:03

Goque of pessoa. Wel zorgen dat je haar goed voorwaarts houdt en dat ze DE KANS KRIJGT om te ontspannen en haar hoofd te laten zakken!

funkyfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:07

mijn ponytje vind het ook moeilijk aleen in de rechter galop in de linker doet hij het hel makelijk.maar het lukt me maar niet maar een steeds een stukje verder dan moet het wel lukken.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:16

Dubbele longe Lachen
Dit werkt bijna hetzelfde als ohz. Je kan op dezelfde manier inwerken. Maar neem dan wel asjeblieft een lesje, anders doe je meer fout dan goed.

Asward

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:54

Dubbele longe helemaal mee eens!! Dan kan je van af de zijkant ook zien wat het effect van bijdrijven en druk vanuit je hand heeft op de gehele houding van de pony/paard.
Als je het nog nie eerder hebt gedaan zou ik het ook nie gelijk alleen gaan proberen. er zijn verschillende manieren hoe dubbel te longeren, het is een beetje uitproberen ook wat bij jouw past en bij je pony/paard.
Wat je zelf al aan geeft is dat je pony terug valt in tempo in de galop. Das dus iets te veel ontspanning en datligt dan weer aan jou. De arbeid uit het achterbeen wordt minder, jij moet die wel bij elke stap/sprong blijven ondersteunen!! Ook aan de dubbele longe, vanachter naar voren werken!! En zeker niet andersom!!
Suc7!!

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 23:20

Ik heb wel eens met dubbele longe gelongeerd en dat gaat heel fijn. Ik heb het alleen al een poos niet gedaan omdat touwtjes makkelijker werken. Ik zal het van de week weer eens proberen. Ik laat wel weten hoe het gegaan is.

Ik heb er trouwens wel les in gehad, maar dat is ook alweer even geleden. Weet iemand of er ergens cursussen gegeven worden over het longeren met de dubbele longe? Extra scholing kan nooit kwaad.

F3MMI3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 14:47

Goque daar doet mijn paard dat heel goed mee.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:45

Lammert Haanstra geeft lessen hierin, Ania op bokt bied voor Azië een longeerles aan en de meeste menners kunnen het je ook goed uitleggen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:32

ja idd dubbele longe of pessoa, dit is voor jezelf makkelijker, heb je maar 1 lijn in je hand, maar zon ding is best duur om aan te schaffen( zon 50 euro)