De opa van mijn vriend heeft vroeger altijd gemend en heeft nog een koets of 5 staan, dus dat is al geen probleem. Het probleem is dat ik nog nooit gemend heb. Is het mogelijk het samen rustig aan met mijn pony te leren? Ik heb namelijk niet de mogelijkheid er lessen in te nemen en ken maar 1 persoon die kan mennen, maar geloof me, je wil echt niet dat die nog maar in de buurt van je paard komt, zo agressief en ruw. Ook de opa van mijn vriend kon mennen, maar ik denk dat hij niet meer sterk genoeg is (lichamelijk) om het mij en/of mijn pony te leren.
Uiteraard zou ik wel enkele boeken lezen vooraf en me voldoende informeren. En ook hier op bokt heb ik al het een en ander geleerd. Het voordeel volgens mij is dat ik de pony door en door ken en ik hem 200 % vertrouw en hij mij.
Moest het fout lopen, kan ik er altijd mee stoppen, ik heb geen ambities ooit wedstrijden mennen of marathon mee te doen, het is enkel voor de afwisseling voor mij en hem, en dan kan mijn vriend ook een keertje mee. Puur voor het plezier dus.
Denken jullie dat dit goed kan gaan? De pony leert heel snel, en ik leer ook snel uit boeken. Omdat ze hier in België maar tot L1 rijden bij de pony's, leer je ook enkel die oefeningen in de dressuurles (of toch voornamelijk). Dus al de oefeningen die hij verder qua dressuur nu kan, heb ik uit boeken, net zoals werken aan de lange lijnen en longeren. Wie anders zou het mij geleerd hebben. Wat kan er eventueel mis lopen? En het spreekt voor zich dat ik nooit de weg op zou gaan voor hij het helemaal begrepen heeft en ik zeker genoeg ben.
Graag enkel serieuze reacties waar ik ook iets aan heb. Ik weet ook dat ik het best les zou nemen, maar dat is gewoon niet een van de mogelijkheden. En ik ken ook niemand die me kan helpen. (Als iemand van jullie me wil komen helpen in de zomer of zo is dat altijd welkom