[AR] [LO] Longeercursussen ??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

[LO] Longeercursussen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 00:20

Wie weet waar je leuke en leerzame longeercursussen kunt volgen ?
op internet kan ik alleen paardengeluk vinden, die is misschien wel interessant. Lammert Haanstra kan alleen op basis van een groep en is erg duur. En dan kan het nog bij www.paardenbegrijpen.nl, daar heb ik eerder al een cursus gevolgd, maar die doet alleen met dubbele longe....

Ik wil meer gewoon de basis van het longeren, hoe zie je hoe een paard goed loopt, wat kun je allemaal met bijzet doen, etc etc. Maar dan wel via een echt goed iemand !
Dubbele longe is interessant, maar mischien pas voor daarna.

wie weet er nog meer?

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 03:19

Ik heb onlangs nog een soort longeerlesje gekregen van mijn instructrice. Lachen
Was leerzaam.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 15:21

Daar heb ik ook wel intresse in...ben benieuwd wat voor reacties hier misschien op komen.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 15:38

Ik ben ook al een beetje aan het kijken geweest hiervoor. Op de site van de KNHS stond ook een weekend cursus van Lammert Haanstra, maar dat zal idd al wel een beetje hoger niveau zijn dan ik nu ben (heb juist eerst hulp nodig om hem rustig bij me weg te krijgen) Ben ook wel benieuwd naar reacties....

DS_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:33

Kijk eens op de onderste site uit mijn onderschrift

11568

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:37

Hmm, ik zie eerlijk gezegd niet in waarom een hele cursus. Zo ingewikkeld is het toch allemaal niet? Misschien denk ik te simpel, maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat hier veel over te leren valt [wat ik ooit heb geleerd, heel snel, was gewoon de basis. Hoe op gang krijgen, hoe de zweep gebruiken, hoe vast houden, wat te doen als...]

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 19:55

Echt goed longeren is anders net zo moeilijk als het rijden zelf

Rondjes slingeren kan iedereen, maar echt een paard goed trainen aan de longe is een stuk moeilijker.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:15

Hallo, wij geven longeercursussen op locatie maar ook bij ons thuis. Voor zowel enkele longe, als dubbele longe en lange teugel. We zijn niet al te duur Knipoog

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 21:24

Ineke2 schreef:
Echt goed longeren is anders net zo moeilijk als het rijden zelf

Rondjes slingeren kan iedereen, maar echt een paard goed trainen aan de longe is een stuk moeilijker.

kan maar 1 ding zeggen: HELEMAAL MEE EENS !!!!!!!!!

11568

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:58

Maar er zoveel verstand van hebben maakt in principe toch niet echt uit, als je het alleen doet om je paard beweging te geven als je geen tijd hebt om te rijden? Wat motiveert jullie om zo'n cursus te willen doen?

Ben gewoon benieuwd Knipoog

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 22:24

nou 11568, omdat ik bv. niet altijd kan rijden ivm bekkenproblemen. Ik vind het dan leuk om toch wat goeds met het paard te doen ipv zomaar rondjes rondslingeren. Of omdat ik een slechte ruiter ben en het paard niet echt kan trainen onder het zadel, en dat dus aan de longe wel kan als ik er meer vanaf weet.

zo goed Knipoog

11568

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:31

Hmm, op die manier. Kan ik me voorstellen.
Maar ik neem aan dat het longeren voor een beetje extra beweging dus niet 'spectaculair' hoeft te zijn, ik kan dus hopelijk gewoon blijven rondslingeren? Haha!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 22:34

ja hoor hihi

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:47

monya schreef:
Hallo, wij geven longeercursussen op locatie maar ook bij ons thuis. Voor zowel enkele longe, als dubbele longe en lange teugel. We zijn niet al te duur Knipoog

Ik zou graag wel wat info willen hebben.Zou je mij een pb kunnen sturen?
Komen jullie ook naar Friesland?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 00:12

11568 schreef:
Maar er zoveel verstand van hebben maakt in principe toch niet echt uit, als je het alleen doet om je paard beweging te geven als je geen tijd hebt om te rijden? Wat motiveert jullie om zo'n cursus te willen doen?

Ben gewoon benieuwd Knipoog

Ik longeer niet alleen, omdat ik geen tijd heb om te rijden. (dan gooi ik mijn pony's namelijk liever gewoon los op de wei o.i.d.)

Ik wil graag echt goed leren longeren, zodat ik ze onbelast toch training kan geven op de juiste manier.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 00:34

Ik blijf dit topic ook even volgen, heb ook wel intresse.
Ben het trouwens eens met Ineke2.

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:53

Ik heb een mini-cursus gehad van een vriendin. En de avond erna ging ik het zelf proberen...wow wat een verschil. Ze pikte het gelijk op, luisterde goed en kwam niet meer naar me toe maar bleef gewoon rondjes lopen.

En dit weekend heb ik gereden..wat was ze relaxed en ontspannen zeg. Met longeren kun je veel positiefs bereiken hoor. En aangezien mijn paardje conditie moet opbouwen zijn de overgangen ideaal. En zo leert ze de commando's natuurlijk en krijgt ze door dat ik de baas ben en niet zij. Dat was ook een van onze problemen.

De cursus van Lammert Haanstra kost iets van 100 euro voor een dag. En daar leer je genoeg lijkt me, maar ik heb zijn boek doorgelezen en daaruit heb ik ook weer veel kunnen halen.

Ik rijd puur recreatief, dus wellicht dat het voor mensen die in de sport actief zijn veel meer waarde heeft natuurlijk.

Maar zomaar rondjes slieren...nee, daar ben ik helemaal vanaf gestapt!!!

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 19:06

ik heb in de zomer van 2004 bij de stal waar me beste vriendin staat een longeercursus gevolgd deze cursus bestond uit 2 lessen waarin je met 4 mensen te gelijk geholpen werd met het longeren aan dubbele longeerlijn...
ik moet zeggen dit beviel me prima en ik ben blij dat ik dit geleerd heb..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 20:39

De kosten van een lammert haanstra cursus vallen me alleszins mee, dus daar ga ik als eerste naar kijken !

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:56

Die vielen mij ook mee. Heb alleen een aantal probleempjes, (me paard wil de trailer niet in en mijn paard neemt eerst een giga sprint bij me vandaan voordat ik gewoon kan longeren) dus denk dat ik persoonlijk niet zo heel veel heb aan een gewone cursus, ik zal waarschijnlijk anderen alleen in de weg lopen. Maar ik ben binnenkort jarig en vraag aan mijn ouders en vriend een kleine bijdrage zodat ik met mijn paard een weekje ofzo leuk samen op cursus kan of gewoon een prive les kan volgen. (en dan moet ik natuurlijk ook nog wat harder werken Schijnheilig )

sietske_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 23:08

geen idee waar je da kan doen.
hoop dat andere wel wa weten.
misschien ook wel wat voor mij. Lachen

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 09:48

mijn instructrice geeft ook longeerles, http://www.depaardencoach.nl/
ik heb het geluk dat ik van de zomer een paar keer een prive les heb bijgewoont van lammert haanstra Lachen

DS_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:59

Kijk voor een longeercursus van Lammert Haanstra op de onderste site uit mijn onderschrift

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:06

Essie schreef:
Die vielen mij ook mee. Heb alleen een aantal probleempjes, (me paard wil de trailer niet in en mijn paard neemt eerst een giga sprint bij me vandaan voordat ik gewoon kan longeren) dus denk dat ik persoonlijk niet zo heel veel heb aan een gewone cursus, ik zal waarschijnlijk anderen alleen in de weg lopen. Maar ik ben binnenkort jarig en vraag aan mijn ouders en vriend een kleine bijdrage zodat ik met mijn paard een weekje ofzo leuk samen op cursus kan of gewoon een prive les kan volgen. (en dan moet ik natuurlijk ook nog wat harder werken Schijnheilig )

Je bent er toch om te leren het zou juist heel goed zijn om met jouw paard te gaan.Dan leer je hoe je dat kan voorkomen.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:13

ja dat klopt wel, maar hoe kom ik er als mijn paard de trailer niet in wil... En iemand aan huis laten komen voor een prive les is ook niet zo heel goedkoop.