[AR] [LO] Wie longeert met Pessoa

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Judith_W

[LO] Wie longeert met Pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 14:52

Wie longeert er hier allemaal met een pessoa teugel? Wat zijn jullie ervaringen ermee? Hoe hebben jullie deze vorm van training opgebouwd? Hoe lang longeren jullie als je met dit hulpmiddel longeert? Vinden jullie dat je paard er beter van is gaan bewegen? Lachen

Waar hebben jullie de pessoateugel gekocht? en voor hoe duur? Knipoog

Ik ben benieuwd. Ik har er 1 zelf gemaakt, maar die is nu toch wel echt stuk en ik ben van plan een echte Bloos aan te schaffen. Ik heb er destijds 1 paard mee gelongeerd en die kon eerst helemaal niks (is een hardrdraver). Hij had een heel kort krabbelloopje en na een maand training hiermee had hij ineens een hele grote loop en ging hij in de rest van de training ( het snelwerk voor de kar) ook hard vooruit. Ik vind alleen een echte wel vrij duur, dus ik ben benieuwd wat jullie ervaringen ermee zijn en of ie de prijs echt waard is (of dat ik toch mijn oude zelfgemaakte moet renoveren Tong uitsteken )

Guust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:11

ik ken alleen Passoa ...

Mmmmm ..; passoa

K stomme post, mja .; :p

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:16

Ik longeer ook wel eens met een pessoa teugel.
Ik weet niet eens meer hoeveel ik er destijds voor betaald heb. Maar ik zie dat het mijnpaard goed helpt bij zijn lichamelijke ontwikkeling dus heb ik zeker waar voor mijn geld gehad.
Hoe ik het gebruik? Ja als je wat dingen van het schema hebt gezien, kun je het naar eigen inzicht gaan gebruiken.

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:20

iemand die ik ken longeert ook met een pessoa, en ik geloof dat het haar goed helpt. Ze heeft er ongeveer 40 euro bij divoza voor betaald dacht ik, maar een tijdje terug was er ook een aanbieding.

Muizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 11:21

Ik heb er ook 1, ben er heel positief over. Andere mensen lenen hem ook wel is en vinden hem allemaal toppie! Ik heb er geloof ik 40 of 50 voor betaald... ik weet het niet meer zeker....

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:48

ik longeer mijn 4 jarige er mee en het heeft zkr nut voor zijn ontwikkeling kwa achterhand en spieren. Ook voor zijn ruggebruik. Hij drukte ze rug eerst heel erg weg en dat gaat nu ik longeeer met passoa stukke beter. Ik had hem in combinatie met singel in een aanbieding voor 65. Maar normaal kosten ze 45 volgens mij. Het werkt in ieder geval super.

daanboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:30

ik logeer ook met passoa
ik heb er 45 euro voor betaald
ik vind dat het help
me moeder had wedstrijd zaterdag
en ze heeft de vorige dag gelogeerd met passoa
en ze was los los dat is echt fijn!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:14

Ik heb er eentje van Divoza. Wel een fijn ding om te gebruiken maar je kunt de touwtjes niet zo goed verstellen omdat ze helemaal in het bontje gepropt zitten. Heb er ook wel eens eentje gezien waar je het heel makkelijk even kon verstellen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 09:59

Ik longeer er ook mee op advies van de dierenarts en fysio. Dit om haar weer bespiering te laten krijgen en door de nek en rug te krijgen. Ik vind het wel een fijn hulpmiddel omdat het niet 'dwingt". Longeren doe ik sowieso maar max 30 minuten omdat ik het anders te belastend is. Nu met opbouwen stap ik 10 min in en dan 10 min draf en galop en dan weer 10 min uitstappen. Ik heb hem nu op de laagste ringen van de singel ingesteld. Voorheen deed ik altijd de haken onder de ring tussen haar voorbenen vast en/ of hoger aan de singel.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:14

ik longeer er sinds kort mee, en moet tot nu toe zeggen dat ik er positief over ben.
maar ik heb er geen schema bij gekregen??? waar ik op stal sta heeft het mij uitgelegd!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:30

Ik longeer er sinds april ook mee. Meestal 1 keer in de week.

Ook ik heb die aanbieding van Divoza gekocht. Dat was met de opening in Heteren.

Prisca vindt het wel leuk om te doen. Ik gebruik alleen de 2 laagste standen. Ik wil haar op een ontspannen en onbelaste manier haar rug en achterhand spieren laten trainen... vandaar...

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:47

Ik heb er kort geleden een gekocht en heb 50 euro betaald, ben er erg positief over, in het begin niet te strak zetten maar opbouwen tot dat ie goed zit, mijn 4-jarige trapte er heel erg naar toen ie m voor het eerst om had.