[AR] [VD] flemen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

[VD] flemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-05 20:53

hoe leren jullie je paard/pony flemen?
ik weet niet zo goed hoe de zoekfunctie moet gebruiken.

ik wil ivy graag leren flemen, maar weet niet hoe het moet.

Kan iemand mij helpen/advies geven?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:33

mijn verzorgpony doet het altijd als ik een brokje vast heb en hij het niet krijgt. en dan gaat hij dat doen. hij ruikt dan dat brokje...of iets anders. (hij krijgt het dan wel..maar ik geef de andere dieren daar ook iets.)

Tinka15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 23:28

ik ken een fjord die gaat flemen als hij iets vreemd over zn neus krijgt of als hij bijv. een klittebandje los maakt
of als hij een sponsje over zn neus krijgt
of een tandebostel over zn tanden

gewoon de gekste manieren proberen

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 10:08

Er zijn ponies die uit zichzelf al regelmatig flemen en dat kan je natuurlijk een beetje stimuleren. Kijken wanner jouw pony het doet. Op dat moment kan je op de neus kriebelen en tegelijkertijd het commando zeggen, erna natuurlijk belonen.
Deze manier ga ik zelf ook proberen, ik had verschillende dingen gelezen maar deze lijkt me het makkelijkst. Fenna fleemt dan ook vaak bij rare luchtjes of als er harde wind staat waar we tegenin lopen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 12:34

ik heb op rydar ooit heel mijn poetsdoos leeggespoten.. vliegenspray, blouwspray, zalfje voor dit zalfje voor dat...maar echt niet dat ie ging flemen Tong uitsteken hij vond t alleen maar lekker Knipoog

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:38

Marieke_456 schreef:
Timon fleemde ook nooit Lachen
Ik had em uit de wei gehaald en aangezien ik hem tog daarna moest pakken had ik zijn halster omgelate. Timon doet altijd zijn halster af in de wei..
Hij probeerde het dus weer.. Hij schoof met zn neus over de grond zodat zijn neus gedeelte af zou gaan, maar het bleef halverwege zijn neus hangen (halverwege zijn neusgate). Dat zat natuurlijk een beetje raar Tong uitsteken en toen ging hij dus met zijn bovenlip omhoog, omdat dat halster zo raar zat. Dus ik zag dat Tong uitsteken
En toen had ik dus expres zijn halster zo gedaan en dat beloont en nu kan hij het ook zonder halster Schijnheilig

Toevallig had ik het net uitgelegd in de huiskamer dus bij deze heb ik het even voor je gequote Lachen

dagami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:43

Mirei had een periode dat ze steeds ging flemen als ik haar in haar neusgaten kriebelde >> commando eraan en klaar is kees Lachen

Je moet gewoon zien uit te vinden wanneer je paardje fleemt zodat je het flemen kan uitlokken en er dan een commando aan kan verbinden Lachen

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:44

Ik had het ook geprobeert met sponsjes met rare luchtjes eraan.
Maar Odin ging niet flemen hoor
Toen heb ik een takje geplukt met een blaadje eraan, en daarmee ging ik op d'r neus kriebelen Haha!
En toen deed ze eerst d'r bovenlip omhoog (vast om op te eten Tong uitsteken ) en dat had ik beloond. Daarna ging ze vanzelf de hele tijd met d'r lip omhoog. En nu kan ze het ook zonder takje Knipoog

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 19:13

welk commando gebruiken jullie voor het flemen? alleen een stemcommando? of ook een aanwijzing met je vingers ofzo?

Erika3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 20:35

Ik heb het Erika geleerd door een druppel water op haar bovenlip te doen Knipoog Ik geef er tegenwoordig eigenlijk vaak alleen een commando met mijn hand bij. In het begin stem en hand. Ik doe dan mijn vinger omhoog. Ik heb trouwens bij elk kunstje een stemcommando en tegelijkertijd iets met mijn lichaamstaal. Zo maak ik het veel duidelijker voor haar Lachen

dagami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:26

Als commando steek ik 1 vinger in de lucht en zeg "fleem" Lachen (het stemcommando is eigenlijk niet meer nodig dus dat laat ik nu meestal achterwege Lachen )

Guust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:20

jemen?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 00:59

Banjer stond een keer vaak te flehmen, toen heb ik haar ervoor beloond (clicker + lekkers), dat had ze snel door, toen stemcommando eraan verbonden (Lachen!) et voila... Banjer kon flehmen/lachen op commando... Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 17:55

Zhanna heb ik flemen geleerd met blistex, was een tip van Stef om het zo te proberen Haha! En het werkt prima, ze ging er super van flemen! Heb de blistex niet lang nodig gehad, ze deed het al snel op commando. Ik gebruik trouwens ook het stemcommando "lachuh!" en ik wijs naar haar neus Lachen

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:29

Ik ben het ook nog steeds hard aan het proberen, maar blazen, kriebelen, etc. werkt allemaal niet. Maargoed, weer genoeg nieuwe dingen om te proberen Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 20:09

hey, wel goed vertellen he! Mijn tip was labello Haha!
Jamaica reageert daar heel erg op, maar ben het nog niet aan het leren

funkyfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:12

mijn ponytje doet het bij donyas zijn deken's daar gaat hij eerst aan likken en dan gaat hij flemen
maar je kan een brokkje boven zijn neus houden of op zijn neus kietelen

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:14

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:27

als ik zachtjes in de neus van mijn paard knijp gaattie altijd flemen. Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:29

Ik heb Red Bull iets lekkers boven zijn neus gehouden en daar trok hij zijn bovenlip voor op.

Steeds verder geoefend en nu doet hij het al als ik mijn vinger opsteek Haha!

martju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:52

mijn fjord begind al te vlemen als ik een brokje bij me heb

Bojangles

Re: [VD] flemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:33

Ik heb het ook gedaan met een gek luchtje, geloof shampoo ofzo. En dan zachtjes in de fles knijpen voor de neus Clown
MMMMMMMMMMM Lekker Vork dacht Indy, flehmen maar!!!!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 21:12

Ik gah et ook eens proberen met een geurtje denk ik want mijn pony doet het wel als de hoevenkapper de ijzers eronder brand!!

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 22:06

Ik heb gehoord van dat je labello er op moet smeren , maar weet niet of dat werkt. Anders moet je misschien gewoon wachten tot dat je pony het zelf doet en dan zeggen" flemen en daarma belonen. Zo heb ik het bij Pinky gedaan en die kan het nou wel. Anders moet je kijken op www.vrijheidsdressuur.com