[AR] [NH] Gaat er nog iemand op cursus bij Janet Bos?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tittel

[NH] Gaat er nog iemand op cursus bij Janet Bos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 12:07

Ik ga a.s. zondag (paardentaal), 30 jan. (grondwerk) en 13 febr. (schrikparcours) op cursus bij Janet Bos (Hoogkerk/Gr.).

Zijn er mensen die hier ook heen gaan? Of ben je misschien al eens geweest?

Groetjes Tittel

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 20:30

Ja ik ben er geweest! Heb paardentaal en grondwerk gevolgd! Erg leerzaam en leuk! Neem je je eigen paard/pony mee? Ik wil ook nog rijden in balans gaan volgen.
Veel plezier en doe haar de groeten!
groetjes Cindy en Spetter

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 22:25

Heeft Janet Bos ook een site?? Ben nieuwsgierig naar wat ze allemaal doet Lachen

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 00:01

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-05 11:14

Spetter schreef:
Ja ik ben er geweest! Heb paardentaal en grondwerk gevolgd! Erg leerzaam en leuk! Neem je je eigen paard/pony mee? Ik wil ook nog rijden in balans gaan volgen.
Veel plezier en doe haar de groeten!
groetjes Cindy en Spetter

Hi Spetter,

Ja, ben met mijn eigen paard (Fjordenpaard) heen geweest. Ik zal haar de volgende keer de groeten van haar doen.

Ga nu dus nog het grondwerk en het schrikparcours doen.

Groetjes Tittel

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 14:59

Gelukkig was de wind wat afgenomen afgelopen zondag. Anders was ik niet heen gegaan met Vianska. Ze ging best makkelijk op te trailer bij huis. Na de 3e keer kijken en snuiven, liep ze er zo in. Oskling gaf er niet zoveel om dat Vianska wegging. Jody wel. Ze ging in volle galop en hinnikend door de bak. Toen we nog maar net op weg waren begon Vianska druk te doen op de trailer. Ze kwam met haar hoef in het hooinet. Gelijk gestopt, Vianska verlost en hooinet eruit gehaald. De rit erheen verliep verder soepel. Daar aangekomen mocht ze in een stal. Spannend voor haar. Een binnenbox met grote rijpaarden om haar heen.

Eerst hadden we de kennismaking en theorie. Tijdens de lunch Fief (Vianska) wat hooi, water en een wortel gegeven. Na de lunch gingen we met de paarden aan de slag. Eerst liet Janet wat dingen zien met haar eigen 2 paarden. Toen was er een andere cursist aan de beurt met haar paard. Een 4 jarige merrie en die was echt super braaf. Ze deed het voorbeeldig. Toen Fief en ik in de ring. Wat was ze opgewonden. Ze liet even zien dat Fjordenpaarden heel actief kunnen zijn.

Bij Fief en mij ging het precies andersom als bij alle anderen. Fief liet duidelijk zien en merken dat zij heel erg dominant is en mij laat wijken voor druk. Steeds kwam ze mij van mijn plek verdringen, terwijl ik probeerde haar mij te laten volgen. Toen ze dan toch besloot om mij (een heel klein beetje) als leider te zien, zijn we gestopt. Dat was een goed moment om het af te sluiten voor Fief en mij. Ze kon weer terug naar stal. Maar ons juffertje liet zich niet pakken, ze galopeerde als een dolle door de bak. Toen ik mijn leadrope pakte kwam ze ineens naar me toen en bleef staan. De cursus paardentaal heeft ons dus toch iets goeds opgeleverd. We gebruikten ook een leadrope bij de oefening, dus daar reageerde ze goed op.

Toen de cursus voorbij was wilden we weer richting huis. Fief dacht daar anders over en weigerde om op de trailer te gaan. Ik heb Janet gevraagd en zij heeft ons geholpen. Zij heeft Fief geleid en mijn vader en ik hielpen haar daarbij. Na ongeveer een half uur/3 kwartier stond ze op de trailer. Het heeft ons wat zweet en geduld gekost, maar het is gelukt zonder "geweld"/te veel druk te gebruiken.

Op weg naar huis ging alles soepel. Paps had mij heen gebracht en gehaald. Tot dat ik mijn E rijbewijs heb, mag hij dit nog vaker doen. Ben erg blij dat mijn vader dit voor mij wil doen.

Ik ga nog naar 2 cursussen van Janet met Vianska. Heb er nu al zin in.

Groetjes Tittel

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:01

Leuk je verhaal te lezen over hoe het ging. Bij Spetter was direct wel duidelijk dat ik de leider ben. Hij is ook wel erg volgzaam. Maar ik deed natuurlijk van alles fout. Heb het opgenomen op video. Net een comedy, hahaha. Het grappige was ook dat Spetter gewoon goed reageerde op de dingen die ik fout deed. Ik deed bijv een stap naar achter toen het nog niet moest. Spet komt meteen naar binnen. Doordat ik op mijn fout gewezen werd gooide ik mijn armen in de lucht, zo van wat stom. Dus Spet ging weer weg, hahaha. Erg lachwekkend achteraf! En natuurlijk heel leerzaam.
groetjes Cindy

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 22:54

Het was zeker heel leerzaam. Het is ook moeilijk om je op je paard te concentreren, zelf goed na te denken wat je nu wel en juist niet moet doen en nog op Janet letten en naar haar luisteren. Ik heb ook wel fouten gemaakt, maar van fouten leer je. Zo reageerde ik te laat toen ik door Vianska omver gelopen werd terwijl ze in volle galop op me af kwam. Ik wilde reageren, te laat natuurlijk en doordat Janet iets zei en ik op haar lette, ging het helemaal mis. Maar ik heb er veel van geleerd. Zal van de volgende cursus ook even vertellen hoe het is. Zal haar zeker even de groeten doen. Ze kent je vast nog wel met je Tinker en er waren vast niet veel mensen die het opgenomen hebben. Bij de volgende cursus wil ik even iemand vragen om een paar foto's te maken. Lijkt me toch wel leuk om te hebben.

Groetjes Tittel

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:16

He wat leuk!
Volgens mij doe jij aardig wat cursussen of niet?
Ik ben benieuwd naar de volgende keer Lachen

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 10:12

marina schreef:
He wat leuk!
Volgens mij doe jij aardig wat cursussen of niet?
Ik ben benieuwd naar de volgende keer Lachen

Ik doe wel het een en ander ja, haha. Klopt, heb dit jaar meerdere cursussen, workshops en lessen gepland. In de voorgaande jaren kwam het er door "omstandigheden" niet van en nu heb ik de tijd en het geld voor vrij gemaakt, hihi. Nu het kan moet ik het ervan nemen toch!

Ik hou jullie op de hoogte van wat ik zoal heb gedaan en ga doen.

Groetjes Tittel