Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rosiewozie schreef:ps. Pallet zou ik nooooit doen. Mocht het paard schrikken en de pallet vlieg tegen zijn benen, liggen zijn benen open. Met een autoband ( zonder wieldoppen) heb je hier veel minder kans op.
Sjonniej schreef:Ook een twee-wieler vind ik niets
Een vierwieler is veel makkelijker trekken en heb je geen gedonder met het precies in evenwicht stellen. want als hij dat niet staat drukt je wagen op de schoft of trekt het je schoft zeg maar omhoog.
Je kan beter met longeren voor elkaar hebben dat ho ook ho is. Voorwaarts is voorwaarts. Achteruit komt (nog) niet voor in het woordeboek en ten strengste verboden. En ze moeten de zweep accepteren. Als dat allemaal goed is kan je hem voor een 'normale' wagen zetten.
napie schreef:Eventueel kan je de druk op de borst oefenen door twee helpers aan de strengen te laten trekken (strengen verlengen met halstertouwen) zodat de pony wel leert voorwaarts te gaan met druk op de borst.
Sjonniej schreef:Maar de kans dat hij dan nog alles accepteert, na die band op zijn donder te hebben gekregen, is erg klein!
Sjonniej schreef:En dat Ijsbrand etc. dat doen, wat heb ik eraan? Er zijn nog veel meer die ook slepen, kennis van ons zit weer in dew Tuigpaarden en doet al 30 jaar tuigpaarden/hackney's beleren op deze manier. Tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.... Dus zijn er meerdere wegen naar Roma.