[AR] [LO] In galop verschuift de pessoateugel, tips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mickey

[LO] In galop verschuift de pessoateugel, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 19:44

Ik logeer mijn paard op het moment even weer wat vaker met de pessoateugel. Hij gaat er echt fijner van lopen en zo kan ik hem helpen zich verder te ontwikkelen in de galop.

Alleen nu heb ik wel een probleempje.
Stap en draf is geen probleem, linker galop ook niet.
Maar in de rechtergalop verschuift het bonte achter zijn benen zeg maar.
Met als gevolg dat langzaam aan zijn hoofd helemaal naar buiten komt te staan. En dat wilde ik nu juist niet hebben Haha!
Nu kan ik dus na iedere galop weer even alles recht breien, maar weet iemand hoe ik dit kan voorkomen en dat het gewoon van zichzelf blijft zitten?

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:34

Hij trekt hem waarschijnlijk zelf scheef, anders zou het bontje steeds weer terug op zijn plek schuiven. Dit betekent dat je paard in de rechtergalop steeds naar buiten kijkt. Probeer dit op te lossen door steeds kleine ophoudingen te maken op je longeerlijn en zorg met je zweep dat hij niet dichter naar je toe komt. Als je paard zijn linkerkant heeft opgerekt en rechterkant heeft versterkt moet dit beter gaan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 15:37

Ik herken dat wel van pablo en het is idd precies wat Marietjesueel zegt. Je kunt evt de longe via de longeercirkel naar het bit laten lopen, dan zijn je ophoudingen iets duidelijker.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 23:13

Ik denk dat het linkerachterbeen wat minder onderkomt... Ik denk dat je wat meer binnenstelling moet vragen [evt lijn door het bit aan de singel vast]..