[AR] (LO) 2 vraagjes..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noor

(LO) 2 vraagjes..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 10:34

Hallo!
Ik heb 2 vraagjes over longeren:
- Ik haal mijn longeerlijn altijd door de bitringen (gebruik dus geen stukje) maar moet de longeerlijn dan voor of achter de teugels zijn?
- Ik longeer met touwtjes aan de zijkanten. Dan moet toch het touwtje van de binnen naar buiten toe?
Alvast bedankt! OK dan!
ps. foto's ter verduidelijking zijn welkom!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:13

Volgens mij voor de teugels langs, maar je kunt ze tijdens het longeren er ook afhalen ( vind ik makkelijker). En die touwtjes moeten geloof ik van binnen naar buiten.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:48

- Je kan je teugels er beter afhalen. Daar heb je meer last van profijt van. Maar als je ze eraan laat moeten ze ervoor, anders moeten de teugels over de longeerlijn heen. Als je ze longeerlijn ervoor doet, kunnen je teugels 'normaal' lopen.

- Hoe doe je de touwtjes? Ook tussen de voorbenen naar de singel, of alleen aan de zijkant? Als je het tussen de voorbenen doet kan je beter van buiten naar binnen doen en anders maakt het niet zoveel uit.

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 12:45

Hoi Sjonniej,
-Als ik het goed begrijp moeten de teugels voor de longeerlijn??
- Ik doe de touwtjes alleen aan de zijkanten (niet tussen de voorbenen)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:50

-Nee de teugels erachter, dus aan de kant van de paardenrug. Maar het liefste gewoon eraf. Je hebt ze niet nodig, dus kan je er alleen last van krijgen.
-Dan maakt het niet zoveel uit. Want als je dan het eene uiteinde neemt, die gaat van binnen naar buiten. Neem je het andere uiteinde, die gaat van buiten naar binnen Lachen

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:29

Als je je longeerlijn aan je bitringen vastmaakt zonder stukje, kun je het beste de longeerlijn 1 keer om de binnebitring heen draaien. Zo voorkom je grotendeels dat je de buitenste bitring heel strak tegen de kaak aan trekt.