[AR] pony wil alleen racen bij voorgangers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

haffielive

[AR] pony wil alleen racen bij voorgangers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 23:02

hoi hoi

de pony van een vriendin van me wil alleen maar crossen met de koets als er een andere aanspanning voor of achter rijdt wat kan ik eraan doen dat ie het niet meer doet bij haar zeg alsjeblieft iets als je iets denk te weten

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:23

bedoel je dat hij naar zijn soortgenoten rent of niet? ik begrijp de vraag niet helemaal.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:42

Geen ritjes gaan rijden Lachen
Onze pony doet het ook, zodra hij een paard/aanspanning ziet crosst hij ernaar toe om ze in te halen en voorop te lopen. Dit krijg je er niet uit, het word wel minder, maar zodra je een aanspanning/paard tegenkomt heb je nog steeds je handen vol aan hem.
Dus dan maar een ritjes rijden met een hele groep, jammer...

malle_pietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:39

Ik heb met Jim ook het probleem als er aanspanningen voor hem lopen gaat hij steeds harder net zo lang tot hij er vlak achter loopt. Hij wil er gelukig niet voorbij. Ik ben er wel op aan het trainen dat hij rustig aan moet doen en dit gaat heel langzaam vooruit. Het vreemde is wel als het maar 1 aanspanning is heb ik geen tot weinig last maar als het er meer zijn dan wil hij perse erbij horen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:18

Ik heb dit ook, het maakt niet uit op welke plek ik rij ik heb altijd een huppelige pony voor de wagen (ineens weet hij wel hoe een passage moet) Ik zou zeggen vaak ritten rijden met anderen en consequent blijven. Pas laten draven als hij rustig is (beloning). Steeds terugnemen als hij druk blijft. Eventueel rem erbij.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 12:29

ik ben het wel met napie eens alleen vinden onze pony's het leuk om zelf afstand te bewaren en dan, als de afstand groot genoeg is te gaan galopperen om er weer bij te komen.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 21:15

Mijn pony is ook zo'n klever aan andere paarden.. Als het pad of de weg breed genoeg is wil ze er heel vaak langs, en anders er heel dicht achter.. Meestal zorg ik gewoon dat ik dan een andere kant opga dan de andere aanspanning, dat is dan wel even een gestoei, maar als je ze weer eenmaal op gang hebt gaat het weer.. Vaak word het dan vanzelf minder, en ook vooral niet toestaan dat ze er dicht achter lopen of de andere aanspanning inhalen.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:24

Bijna elk paard trekt naar andere paarden en daar worden ze wat vlotter van, dat wordt minder met dat ze ouder worden.
Vluchtgedrag van een achteropkomende aanspanning is ook min of meer normaal, jij moet alleen zorgen dat je zoiets eerder in de gaten hebt dan je paard. Opvangen en de achterop komende paarden laten passeren is de oplossing. Ook dit wordt minder met dat het paard meer ervaring krijgt.
De oplossing: af en toe een "onderling" wedstrijdje meedoen, daarmee zien ze zo veel aanspanningen dat het vluchtgedrag verdwijnt.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 10:47

Mijn paard was niet te hanteren in tochtjes met anderen. Ging alleen hard, echt zo'n wedstrijdknol die altijd voorop wil lopen. En als hij dan voorop mocht, dan nam hij nog de kuierlatten. Ik ben met hem mee gaan rijden in een groepsles elke week en nu gaat het stukken beter.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:00

MoniqueT schreef:
ben met hem mee gaan rijden in een groepsles elke week en nu gaat het stukken beter.

dan moet je niet een groeples hebben waar ze allemaal achter elkaar rijden, ik ken namelijk iemand die met zijn eigen paard op menles zit en daar rijden ze dus allemaal achter elkaar aan. Hij was laatst heel trots want HIJ mocht voorop rijden Clown

maar wat je idd zegt samen met albert lijkt mij de beste oplossing.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:05

Nou, wij mogen de hele bak benutten hoor, dat scheelt wel. Zou niet weten hoe ik met die grote tuiger in het rijtje zou moeten Haha! Hij walst er zo overheen. Maar eerlijk is eerlijk, na een half jaar kan hij keurig verzameld achter de Tinkertjes en Haffies blijven.

Eh, die ene keer dat wij in het rijtje een proefje reden ... ja, toen mocht ik wel voorop Tong uitsteken