Ik heb in een boek iets gelezen over de Gogue! Deze werd erg hoog aangeprezen en ik wil er eigenlijk ook eentje gaan aanschaffen voor het longeren! Wie heeft ervaringen met de Gogue?
Bedankt!
Sullie97
Geplaatst: 28-12-04 00:42
Ik heb wel eens gebruikt, maar veel kan ik je daarover niet vertellen, omdat het een tijdje geleden is dat ik het gebruikt heb!
Kylan
Geplaatst: 28-12-04 01:02
Ik heb er een. Ben wel tevreden over dat ding, mn pony kan er niet in hangen! Dat doet ie anders altijd! Het is wel jammer dat je niet hoog kan instellen en dat hij precies moet passen, anders gebeurt er niks. Het is ideaal om een paardje beter door de rug te krijgen, voorwaarts neerwaarts. Wel zorgen dat je paard een actief tempo houdt bij het longeren, anders gebeurt er niets in zn rug
Apple
Geplaatst: 28-12-04 01:04
Ik gebruik hem altijd voor het longeren. Ik vind het zelf een fijne hulpteugel. Ik stel hem zo in dat paardlief met zn neus voor de loodlijn loopt. De gogue geeft hem voldoende vrijheid om even zn hals te strekken of juist even in de verte de koeien te bekijken .
Ik verplaats het topic verder even naar UZ .
Bacannie
Geplaatst: 29-12-04 12:18
Ik vind het een super hulpmiddel, gebruik hem alleen zelf niet meer zo vaak. Het mooie aan een Gogue is dat het paard gestimuleerd wordt om voorwaarts/neerwaarts te gaan. Hij kan z'n hoofd alle kanten op bewegen behalve omhoog. Dat is het fijne eraan. Zodra zijn hoofd omhoog komt gaat de Gogue z'n werk doen door druk te veroorzaken op het kopstuk en op het bit. Zodra het paard z'n hoofd laat zakken wordt hij beloond door dat de druk er weer afgaat. Het is dus een heel fijn hulpmiddel als je paardje niet goed wil ontspannen door laag te gaan.
Britty
Geplaatst: 29-12-04 15:03
Ik longeer er ook mee. Bovenstaande reacties beschrijven voor een groot deel al mijn ervaringen, dus daar heb ik weinig aan toe te voegen. Behalve dan dat het simpeler te bevestigen en wijzigen is vergeleken met het 6-meter touwtje (of was het nou 7 meter???)