[AR] [LO] probleem rechterhand longeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lotjuhh

[LO] probleem rechterhand longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 19:18

hallo
als ik dinkey {mijn verzorg shet} ga longeren op de rechterhand dan is die heel erg sterk... hij gaat dan met zijn hoofd helemaal naar de buitenkant hangen en gaat als een gek lopen rennen.. hebben misschien meer mensen daar last van??.. wat kan ik daar tegen doen??

doegg lotte

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:12

doet ie het ook op de linkerhand, of alleen rechts? Het kan zijn dat hij op rechts " vast" zit, dat betekent dat hij veel moeite heeft om zijn lichaam te buigen op die kant. Omdat je tijdens longeren toch buiging vraagt (wat hij dus moeilijk kan), kan hij gaan rennen. Hij doet zijn hoofd dan naar buiten omdat dat de kant is waarheen hij wel goed kan buigen. Rijd je wel even vaak op de linkerhand als op de rechterhand? En oefen je schouderbinnenwaarts en travers? Als je wilt weten wat je moet doen, moet je even bij Rijtechnische Problemen kijken hier op bokt. Staan topics over vast zitten en recht richten. Kan ook geen kwaad om les te nemen (als je dat nog niet doet). Succes!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:24

VMR -> UZ

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:33

Vaak komt het voor dat men gaat beginnen met longeren op de linkerhand en dan word het moeilijker om op de rechterhand te krijden.
Probber eens rechts om te beginnnen in plaats van links om

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 22:34

Ik weet niet of hij beleerd is, maar zet er anders tijdens het longeren een keer iemand op. Doet hij het dan nog, misschien is hij dan stijf of iets in die richting. Succes

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 23:08

kijk eens wat hij doet als je de longe een stukje langer laat worden.. Laat eens lopen zonder bijzetteugels evt. Anders longe door de binnenste bitring vastmaken aan de longeersingel en rustig wat meer stelling vragen, niet te hard eraan trekken, anders komen ze naar binnen. Vergeet niet dat de longe eigenlijk een lange teugel is!

lotjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 18:59

patsur schreef:
kijk eens wat hij doet als je de longe een stukje langer laat worden.. Laat eens lopen zonder bijzetteugels evt. Anders longe door de binnenste bitring vastmaken aan de longeersingel en rustig wat meer stelling vragen, niet te hard eraan trekken, anders komen ze naar binnen. Vergeet niet dat de longe eigenlijk een lange teugel is!

ik gebruik geen bijzetteugels, mare wat je zegt gah ik morgen eens uitproberen Lachen