[AR] [NH] Gedrag en gedragstherapie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Corine12

[NH] Gedrag en gedragstherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 23:01

Ik heb net info gekregen over een nieuwe workshop: gedrag en gedragstherapie. Nou zag ik in BIT bij de advertenties dat er nog meer te leren valt hierover, maar deze workshop duurt maar 1 dag en is dus voor een arme sloeber als ik Haha! te betalen...

Zoals ik het lees gaat de workshop in op het herkennen en voorkomen van problemen en een aanzet naar oplossen van problemen. Met veel praktische oefeningen en praktijkgevallen.

Lijkt me heel interessant, ik ben altijd heel erg geinteresseerd in paardengedrag en paardentaal. Problemen lijken me helemaal leuk om per geval te bekijken. Nou is 1 dag niet echt veel natuurlijk, maar een vervolg is mogelijk.

In mijn zoektocht op internet biedt verder niemand echt nog wat aan op dit gebied behalve dan een 4-jarige opleiding en deze workshops.

Ik dacht: ik meld het even Lachen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:28

Kun je misschien wat meer vertellen over die workshop, Waar het is bv en Wat het een beetje Inhoud en wat de Kosten zijn, en op welke data dit geplant staat?
of misschien heb je een site of link waar ik kan kijken?

Ben nm. geintresseert in de 1 dags curcusje of evt andere mogelijkheden, niet in de 4 jarige opleiding in ieder geval Knipoog

Alvast bedankt *LOL*

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 00:20

voor de hierin geinteresseerden raad ik een studieboek aan: "equine behaviour: principles & practice" door D. Mills en K. Nankervis. ISBN 0-632-04878-6. Dit boek behandeld de basis van de gedragsleer, de toepassing hiervan op paarden en de praktijk van paardengedrag op zowel het trainings/leer vlak als het welzijnsvlak. heel boeiend en nuttig.

Knipoog ik heb wel iets meer dan een dag in de ethologie doorgebracht. als er ooit nog een gaaf promotieonderwerp langs komt, dan ben ik weg bij mijn huidige baan....