[AR] [NH]Wie gaat er dit jaar (2005) nh cursussen doen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tittel

[NH]Wie gaat er dit jaar (2005) nh cursussen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 12:26

Ik ga dit jaar weer een aantal cursussen/lessen/workshops doen op basis van natural horsemanship en andere leerzame dingen. Wie gaat dit nog meer doen, misschien dat we elkaar tegen gaan komen?

In januari ga ik 2 x naar Janet Bos (paardentaal en grondwerk) en in februari 1 x (schrikparcours).

In februari ga ik een starterscursus IJslanders doen bij de Besmannick Hoeve.

In maart ga ik de basiscursus (grondwerk) doen bij Emiel Voest. En in juni vervolg cursus 1. Afgelopen zomer heb ik ook de basiscursus gedaan, maar dat was met rijden. Nu doe ik het met mijn 4 jarige Fjordenmerrie zonder rijden.

Ik volg ook lessen bij Vanda Oosterhuis (tteam, ttouch en centered riding). Bij Stal Rohan (Florien) wil ik ook graag lessen/cursussen gaan volgen.

Mocht je dit ook doen, gaan doen of hebben gedaan, is het misschien leuk om ervaring uit te wisselen of gewoon om er eens over te kletsen.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:29

Zo, jij gaat een hoop cursussen doen Lachen

Wel leuk dat je zoveel verschillende methodes gaat bekijken, zijn die allemaal nieuw voor je?

Centered riding lijkt me ook wel interessant, maar verder hou ik het wel bij 1 methode.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 12:36

callippo schreef:
Zo, jij gaat een hoop cursussen doen Lachen

Wel leuk dat je zoveel verschillende methodes gaat bekijken, zijn die allemaal nieuw voor je?

Centered riding lijkt me ook wel interessant, maar verder hou ik het wel bij 1 methode.

Heb er nu de tijd en het geld voor, dus dacht van laat ik gelijk goed doorpakken.

Het is niet nieuw voor mij. Ben al bij Emiel Voest geweest en heb al les van Vanda.

Janet Bos en Florien ken ik alleen via, via. Dus de lessen/cursussen daar zijn nieuw, maar niet hun methodes. Het IJslander rijden is wel helemaal nieuw. Dit lijkt me erg leuk om erbij te doen.

Het centerd riding bevalt me goed. Ik combineer het voor mij zelf weer met de freestyle methode.

Wil ook een barefoot zadel aanschaffen. Wacht nog op mijn testzadel om te proberen, maar denk dat hij goed gaat bevallen. Had al gezien/gelezen dat jij je hier (boomloos/nh) ook mee bezig houdt.

Wie weet kunnen we eens ergens over kletsen of ervaring uitwisselen.

Groetjes Tittel

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 12:37

En als de nieuwe data bekend zijn voor het nieuwe jaar, ga ik ook ervaring opdoen (een cursusdag) met natuurlijk bekappen.

Groetjes Tittel

sandra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 20:05

hoi tittel.
Ga je de cursus van paardnatuurlijk doen? die cursus heb ik ook gedaan. was een erg leuke en leerzame dag.

Wat een cursussen ga je volgen zeg! Ik hoop volgend jaar eindelijk een keer mee te kunnen doen met een level 2 parelli cursus. maar ja, met een verzorgpaard is het altijd afwachten of dat gaat lukken.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 22:10

Wat een cursussen ga je volgen zeg! Ik hoop volgend jaar eindelijk een keer mee te kunnen doen met een level 2 parelli cursus. maar ja, met een verzorgpaard is het altijd afwachten of dat gaat lukken.[/quote]

Met een verzorgpaard is het altijd moeilijker. Heb zelf 3 paarden (1 is niet geschikt voor cursussen/trainen) dus dat is makkelijker. Wens je veel plezier als je level 2 parelli cursus gaat doen. Ik heb noot nooit via parelli gedaan, maar weet wel wat het allemaal inhoud. Hoop dat je het kan gaan doen.

Groetjes Tittel

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 22:13

Ga je de cursus van paardnatuurlijk doen? die cursus heb ik ook gedaan. was een erg leuke en leerzame dag.

Ja, deze cursus ga ik doen. Bij Ilonka. Lijkt me wel leerzaam en ook leuk. Heb je vast wel veel aan.

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:37

Hoi

Ik heb laatst zelf de cursus Paardentaal bij Janet Bos gedaan, vond het heel leerzaam!

Je doet op dit moment al ttouch zie ik? Kun je daar wat meer over vertellen? Lijkt me op zich wel interessant maar zou er graag wat meer over horen.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 10:21

Arretje schreef:
Je doet op dit moment al ttouch zie ik? Kun je daar wat meer over vertellen? Lijkt me op zich wel interessant maar zou er graag wat meer over horen.

Ttouch is de manier van aanraken. Soort massage. Door de manier waarop je het paard aanraakt kun je ze rustiger laten worden, bewuster van bepaalde lichaamsdelen enz.

Zie dat je bij mij in de buurt woond. Als je zou willen kun je wel een boek van mij lenen (ttouch). Zolang je er voorzichtig mee bent en ik het terug krijg vindt ik het best. Janet doet toch ook zoiets? Misschien een idee om dat te gaan doen. Ik wil dat ook nog gaan doen. Wie weet kunnen we samen gaan.

Groetjes Tittel