[AR] Mendurance?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

[AR] Mendurance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 12:33

Hai,
Ik vraag me af of iemand wel eens heeft meegedaan aan een wedstrijd?Of er nog meer bokkers zijn met het idee om er is een te starten?Of iemand ook weet of en waar er volgend jaar wedstrijden gehouden worden.
Voor diegene die het niet weten.Mendurance is endurance alleen dan met je paard voor de kar.

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:10

Ik heb wel eens gehoord van gewoon wedstrijden dat je dan heel lang moet mennen. Weet er zelf alleen niet echt iets van (wat wil je als je nooit ment Knipoog)

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:29

ik rij samengestelde menwedstrijden. dan heb je dressuur, vaardigheid(kegeltjesrijden) en dan je marathon waarbij je eerst een heel stuk over de weg en door bossen moet rijden. daarna krijg je de hindernissen.

dat je dan al heel lang moet rijden is onzin... ik begon met tweespan rijden in december en in maart startte ik mijn eerste wedstrijd. (geen officiele maar ja)
het is wel zo dat je niet kan starten als je niet kan rijden... maar ik vind het heel leuk enzo!
je kan kiezen voor de oefenmararhons. hier heb je geen startkaart voor nodig en je mag gewoon voor de lol mee rijden. deze hebben vaak maar 2 van de 3 onderdelen.
de officiele duren vaak 2 dagen omdat het anders erg zwaar wordt voor je pony.
de oefenmarathons staan vaak in de mensport vermeld.... en anders.... eerste paasdag oefenmarathon in gestel.... (eigen club:))

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:39

ik denk dat shetfan bedoelt dat je een lange afstand moet rijden tijdens zo'n endurance!?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:42

Idd. Laura2span heeft het ietwat verkeerd begrepen denk ik.
Maar ik rij zelf (net als Laura) ook samengesteld, dus dressuur, vaardigheid en marathon. Bij die marathon zit een wegparcours van ong. 15 km met hindernissen er tussen. Dit vind ik stukken leuker als alleen een bosrit. Ook heb ik hier in het westen geen mogelijkheden tot het trainen voor een endurance.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:53

we zullen je niet nog een keer lekker maken dat je dat hier op de veluwe wel kan.
maar echt leuk lijkt het me niet. Maar denk dat ik er ook wat te weinig van af weet om het leuk te vinden

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:25

Het lijkt mij wel leuk om eens te proberen.
Nu in de weekenden maken we al zo een rit van 20 km, soms wat langer, soms wat korter. Daar heeft hij geen problemen mee.
Hier zijn we al gewent aan zwaar terrein, dus dat zal het probleem niet wezen, maar wel het vervoer. Je moet met 2 auto's, 1 met de trailer en 1 met de kar. En dan nog iemand zo gek krijgen die 20-30km met je wil meerijden op de kar.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 23:40

ja dat vervoer dat is het volgende probleem.Maar ik weet dat er vorig jaar een mendurance was in kootwijkerbroek.Die was een succes,dus wordt misschien wel herhaald.Ik heb mijn paardje vroeger al in gewone endurance wedstrijden gereden.Dus mennen is dan de volgende stap.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 13:42

mriekie schreef:
we zullen je niet nog een keer lekker maken dat je dat hier op de veluwe wel kan.
maar echt leuk lijkt het me niet. Maar denk dat ik er ook wat te weinig van af weet om het leuk te vinden

Maar dan zou ik dus naar de veluwe moeten verhuizen, voor een betere omgeving. Dan moet ik me school ineens ergens anders afmaken en moeten me ouders ook nog ergens werk zien te vinden en dat is een groot probleem aangezien mijn papa electrien is in de tuinbouw en dat heb je niet op de veluwe. Misschien 4 verdwaalde kassen, maar daar kunnen geen 3 pony's en 4 mensen van leven.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:27

daarom zei ik al dat het niet mijn bedoeling was om je lekker te maken hoe fijn je hier kan rijden. Ik het hier al mijn dingen en jij daar Haha!

maar baudy jij wil dus wel zo'n menendurance gaan rijden?! als er weer een is?!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:42

Ik weet hoe mooi je daar kan rijden, ik geniet er per jaar ongeveer 7 weekenden van Haha!

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:45

de veluwe is idd heel mooi!! maar 20/30 km is dat de lengte van een hele mendurance? dat valt best mee eigenlijk... denk ik..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:50

Dat is 1,5 tot 2 uur...

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:02

Sjonniej schreef:
Ook heb ik hier in het westen geen mogelijkheden tot het trainen voor een endurance.

sorrie... hier moet ik even op reageren... in het westen zijn er genoeg trainins mogelijkheden... alleen vaak niet zo groot ofzo.. we hebben hier helaas geen veluwe ofzo... ik kom zelf uitgouda. en voor endurance training ga ik onder het zadel naar rotterdam (lage bergse bos, zevenhuiserplas, kralingsebos)

met de kar zou dit ook kunnen, alleen is mijn kar niet geschikt om door het bos mee te rijden...

er zijn genoeg enduranceers... ook hogere klasse uit zuid holland. dus je kan hier echt wel trainen...

je zou op de site van der www.deronline.nl kunnen kijken of er al iets staat over mendurance wedstrijden.... ikndenk het nog neit omdat de wedstrijdkalender nog maarnet bekend is. waarschijnlijk kan je wel bij endurance de peelrand op de recreatiedag meedoen met een aanspanning.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:43

Ik krijg mijn ouders echt niet zover dat ze me 1x per 2 weken naar het bergse bos oid. brengen.
Daar kan je idd wel trainen maar hier niet, ik woon midden tussen de kassen. Ik kan naar het strand maar daar zijn de ruiterpaden in de duinen gewoon veel te zwaar, dan sloop ik me pony binnen 3 keer trainen. Het strand zelf is onwijs slecht voor je spullen, voor de rest alleen harde weg, stoplichten, vrachtwagens, rotondes.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 16:21

Ik heb eerlijk gezegt nog nooit van een 'mendurance' gehoord.. Tong uitsteken:?
Wel zijn er bij veel marathonwedstrijden ook lange afstandsritten.. Is dat ook zoiets? Dat doen wij iig.. Bij de PHC bijv. En in de zomer bij andere menwedstrijden.. Lachen

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 16:34

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:38

Manuutje1990 schreef:
Ik heb eerlijk gezegt nog nooit van een 'mendurance' gehoord.. Tong uitsteken:?
Wel zijn er bij veel marathonwedstrijden ook lange afstandsritten.. Is dat ook zoiets? Dat doen wij iig.. Bij de PHC bijv. En in de zomer bij andere menwedstrijden.. Lachen

Ik Lachen
Maar dat is bij elkaar maar 15 km, incl. hindernissen.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:08

nee sjonniej oke... maar ik kan onder het zadel naar het lage bergse bos.. dus dat scheelt.... en tja als je vaak genoeg op het strand en door de duinen rijd onder het zadel went je paard daar toch aan?

maar goed sit is wel erg off-toppic...

als er dit jaar weer een mendurance komt wil ik zeker meedoen. waarschijnlijk met een twwespan gelderse paarden. voor enkelspan vind ik het vrij zwaar. als ik naar mijn wagen kijk zeg maar.

ik weet wel dat ze bij endurance de peelrand altijd een recreatie weekend organiseren, en dan is er op zaterdag een recreatie-endurance en dan kan je ook met je wagen meerijden

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:14

Enduranceritten voor menners zijn vooral ontstaan door het, tegen de zin van de meeste menners, uitkleden van de samengestelde wedstrijdmensport. (lees:marathon)

Een aantal jaren geleden bestond de marathon uit een terreinrit over 5 onderdelen:
traject A (draf), traject B (stap), traject C (sneldraf), traject D (stap) en het E traject, waarin een aantal hindernissen genomen moeten worden.
Deze ritten waren altijd erg mooi en gezichtsbepalend voor de wedstrijd.
Zo stonden bijvoorbeeld Exloo, Beekbergen en natuurlijk Ugchelen bekend om de mooie omgeving, maar ook om de pittige proeve van uithoudingsvermogen.
Doordat de marathon is uitgekleed tot warmrijden en hindernissen knallen zijn een aantal liefhebbers, w.o. de heer J. Backer, begonnen met deze vorm van mensport.