[AR] [LO] Snapt hij het longeren niet??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

love_FlAmE

[LO] Snapt hij het longeren niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 23:13

Hoi, iedere keer als ik Flame wil longeren krijg ik hem al niet van me weg gestuurd Verward . Allereerst krijg ik hem al niet aan het lopen en als ik van hem weg loop komt ie me achterna. Als ik hem dan uiteindelijk aan het lopen heb dan stopt hij opeens, draait zich om en komt naar me toe om te kroelen Verward . Dat is wel superlief maar eigelijk niet de bedoeling als ik hem longeer Knipoog . En paard - longeerlijn - ik - longeerzweep zijn in een mooie driehoek dus tis niet zo dat ik voor hem ga staan. Snapt flame het longeren nu niet of doe ik iets verkeerd? En weten jullie ook hoe ik het kan oplossen??

Greetz!!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 00:21

probeer eens met zijn 2en, of anders naar zijn achterhand te lopen, dit is wel even een handigheidje maar vaak werkt het, net even sneller lopen dan hij kan draaien zegmaar.

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 14:26

Naar zijn kont lopen heb ik ook al geprobeerd Knipoog maar da haalt niet veel uit :s

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:29

heb je een afgezette longeerbak?? Ik zou je paard even los opjagen, met de zweep waardoor hij leert dat hij rondjes moet lopen in zijn eentje. Dan na een paar keer de longeerlijn eraan, en dan weer helemaal overnieuw beginnen en consequent afstraffen als hij naar je toe komt.

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 14:33

Nee ik longeer altijd gewoon in de bak, hem opjagen met de zweep gewoon los heb ik ook al geprobeerd maar dan heb ik ook hetzelfde effect dat hij plots stopt, zich omdraait en naar me toe komt Verward

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 14:38

Dan ben jij veel te lief voor je paard, hij moet respect voor jou hebben. Ik zou hulp zoeken, zo kom je er niet uit, ik heb honderden tips, heb er veel ervaring mee, maar dan moet je paard eerst respect voor je krijgen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 19:55

Richt op de achterhand, en niet al te zacht zijn! Succes!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 11:40

emm, weet niet of het veel uit haalt......... maar als je dat stukje nou eens helemaal opnieuw gaat leren net zoals je het jonge paarden aanleert. Dus jij of een helper in het midden met longeerzweep en lijn en de andere de naast. Degene die er naast loopt gaat steeds een stukje verder weg.

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 12:15

Ik denk dat dat wel het beste zal zijn , want als ik met de zweep teveel beweeg is hij bang (heeft nogal veel meegemaakt in zen leventje). Ik zal het proberen OK dan!

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 17:39

Wat jij hebt had ik eerst ook met mijn paard. Maar het beste is als je het idd met zn tweeen doet. En als hij eenmaal loopt dan moet je hem doorlaten lopen. Want als hij dan stopt (dat was bij die van mij teminste) dan komt hij weer naar je toe en kan je weer opnieuw beginnen. Je moet hem even op gang brengen zal ik maar zeggen.

Succes Lachen

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:32

Je moet leren conseqwent te zijn en hem nooit naar je toe laten komen.Je kan eerst weer even proberen met iemand erbij die hem duidelijk om jouw heen laat lopen en dan alleen proberen en als hij naar je toe komt met de zweep aangeven dat hij dat niet mag.Je hoeft hem niet niet vet te slaan maar een tik geven mag best wel hoor anders leert hij nooit naar je te luisteren.Ik vind het wel erg om te lezen dat hij vroeger niet zo leuk heeft gehad maar je moet niet overdrijven en mag hem best wel eens een tik geven.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 14:31

ben ik niet mee eens. ik weet niet wat hij heeft meegemaakt ( is ie mishandelt daarmee of??) maar als dat zo is dan moet je hem niet nog banger maken !!

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 19:08

Misschien helpt het om een zakje aan je longeerzweep te doen waarvan hij een beetje schrik en daar graag voor weg wil lopen (het is niet de bedoeling dat hij er bang voor wordt

En goed op de hoogte van zijn flank blijven zodat jij hem met je lichaam als het waren vooruit duwd

suc6 OK dan!

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:33

Erg bekend! Ik heb dat ook met mijn paardje. Ze komt dan met een snoezig smoeltje op me af gestapt en gooit haar hoofd naar beneden en tegen me aan...kroel kroel kroel. Erg lief, maar niet de bedoeling.

Die van mij is op haar dood voor de longeerzweep, dus ik heb dressuurzweep voor longeren. De ene keer wil ze wel, de andere keer niet.
Te lief zijn voor het paard heeft hier niets mee te maken en ik vind persoonlijk dat het missen van respect voor de eigenaar ook niet van toepassing is. Het ene paard is het andere niet en wie weet wat in het verleden met het paard is gedaan? Als je dan gaat opjagen of gaat meppen worden ze banger. Associeren ze de pijn met degene die de pijn toebrengt ipv met hetgene ze fout doen. Lijkt me niet verstandig.

Geduld, liefde en duidelijkheid lijkt me meer op zijn plaats. Duidelijk aangeven dat het niet mag, dat naar je toekomen (al is het vertederend, want ik kan een lach soms ook niet onderdrukken als die gekke giechel op me afkomt!!) en van het paard weglopen. Richting achterhand...die van mij wordt het dan beu en gaat doen wat ze moet doen. En anders iemand anders erbij halen om te helpen.

Zeker als je niet weet wat een paard heeft meegemaakt vind ik persoonlijk dat je beter geduld kan opbrengen dan gelijk tikken uit te gaan delen. Zonder ferme hand kun je ook respect afdwingen.

Veel succes en je bent niet alleen hoor! ;-P

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 19:28

misschien als iemand er naast loopt en dan langzamer hand weer weg loopt ? ik weet niet of dat helpt ??