[AR] [LO] Spanning op dubbele- ontspannig op enkele

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

biancaaaa

[LO] Spanning op dubbele- ontspannig op enkele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 23:30

Door het koude weer van de afgelope week en mijn achillespees blessure (kan hem niet rijden iig niet echt trainen) is Eibert ongeloofelijk aan het kloten. ongeloofelijk dwars. Ook aan de longeerlijn. Hij is drie jaar, ik rijd hem normaal 1x dress.training 1x buitenrit dan mag hij nog 2x p. week mee aangespannen en word hij aan de dubbelde longe getraind. Door mijn blessure ga ik nu 1x p week wandelen en train ik hem meer aan de dubbele longe om hem toch zijn beweging te geven. Maar met dit koude weer en wat minder beweging is er langzaam wat spanning ingeslopen. Proberen om te draaien (ene moment goede aanleuning, volgende moment draait hij om) Eruit naaien tegen hand geen buiging enz... Vandaag was ik het vechten zat en heb ik hem zijn zijn halster aan gedaan met een enkele longeerlijn. Met losse lijn hem laten lopen, en hij begon te ontspannen! Hoofd naar beneden lijf los, goed gebruik van zijn rug mooi over achterhand lopen. Na afloop was hij zeiknat en kwam het schuim uit zijn mond (had niet eens een bit in). Is dit niet vreemd? Vind hij dubbele longe niets meer? Trainen we hem al bijna jaar mee (heb ik onder goede begeleiding van instructeur geleerd). Moet ik terug naar enkele lijn?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:40

Schuim komt trouwens niet van het bit, maar vanuit klieren die gaan werken zodra hij ontspant en naar beneden komt.

Het lijkt er heel erg op dat de dubbele longe hem gaat vervelen en daarom probeert hij onder het werk uit te komen. Probeer een iemand te zoeken die hem voor je wilt rijden ohz. zodat hij toch zijn afwisseling heeft.