[AR] [LO] Longeren met 2 lijnen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleJ

[LO] Longeren met 2 lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 11:40

Ik wil graag gaan longeren met dubbele longe.
Ik heb er veel over gelezen (zeg maar bestudeerd Knipoog ) uit het boek van Lammert Haanstra.
Is het heel veel anders als met 1 longeerlijn?
En is het verstandig om er de eerste keer een ervaren persoon bij te halen?
Moet je perse een longeercirkel afzetten? (Heb ook geen bak, moet in het weiland)

Ik hoop op veel reacties !

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 11:45

ik denk dat als je het nog nooit gedaan hebt het verstandig is om er iemand bij te halen die het je voor kan doen, voor je in de lijnen verstrikt raakt!

DanielleJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 11:59

Dan doe ik dat wel...
Dank voor je reactie !

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 17:45

Ja, haal er aub iemand bij die er verstand van heeft, anders doe je meer fout dan dat je goed kan doen.
Het is veel beter dan met 1 lijn, omdat je hiermee op dezelfde manier op je paard kan inwerken als ohz. alleen mis je wat hulpen (been/zit).

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:02

ervaren persoon is nooit weg Lachen
Maar zelf een beetje uitproberen kan mi ook zeker geen kwaad
Ik doe het zo af en toe, omdat ik het leuk vind en mjn paard er ook wel lol in heeft.
Er heeft 1 keer een vriendin meegekeken die er meer verstand van heeft Lachen

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:51

ik zou wel zeker een longeercirkel afzetten ook. Je paard heeft dan ten eerste houvast en ten tweede kan hij niet ver weg als hij het op een rennen zet omdat hij de touwen rond zijn achterbenen eng vind. Hulp erbij halen is een goed plan. Ik zou iig zorgen dat je bij iemand anders de kunst af kan kijken, zowel bij mens als bij paard. Dan bedoel ik dat je bij iemand die het al doet met zijn/haar paard gaat kijken hoe het werkt en dat dan ook met het paard van die persoon (die het kunstje als kent) oefent om te zien hoe het werkt. Je paard leren wat je zelf nog niet beheerst is soms leuk, maar lijkt me in dit geval niet aan te raden.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 00:54

ps kijk ook even onder het topic longeren met dubbele lijn. daar staan ook een aantal tips in.

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 23:29

N cirkel afzetten zou ik ook zeker doen. Als je voor t eerst met dubbele lijn longeert en hij gaat aan de wandel, kun je helemaal nix en sleurt ie je overal mee naartoe.