[AR] [LO] Reageren halfbloeden heviger op longeren?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Maya

[LO] Reageren halfbloeden heviger op longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 20:41

ik heb een probleempje Scheve mond
Ik heb een verzorpony zis een welshje
en ze is een warmbloed maar ik stap nu nog maar wat met haar omda ik haar niet zo goed ken maar voordat ik met haar ga stappen moete we haar altijd eerst longeren nu vroeg ik eens aan de eigenaaresse
"als ik op haar ga rijden longeer je haar beter nie eerst" zei zegt "nee zis een warmbloed dan is ze nog heviger Verward
Maaruh nu longeren we haar altijd eerst Nu is mijn vraag is dat waar dat een warmbloed nog heviger als ie gelopen heeft

xxjes

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:00

uhmm, ik snap het niet helemaal. Halfbloeden? En een paard hoort niet heftig op longeren te reageren, maar moet daar juist van ontspannen (na enige tijd), anders doet degene die het paard longeert iets verkeerd!

Er zit verschil in warm en koud bloed.. Een koudbloed is vaak wat rustiger en koeler in het hoofd (neem bv een trekpaard, die zie je niet de hele dag rondvliegen in het weiland, en vaak zijn ze niet snel schikkerig). Als je dan een warmbloed neemt (bv een arabier) die zijn veel temperamentvoller. Die houden van een sprintje, zijn vaak sneller schikkerig en wat actiever.

En als je hebt gereden en het paard goed aan het werk heb gezet, hoort hij na het werk moe, ontspannen en rustig te zijn. Dus absoluut niet nog frisser, want dan heeft hij niet veel voor je gewerkt.