[AR] [NH] trailermak maken, hoe, wat, waar?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

[NH] trailermak maken, hoe, wat, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 17:09

Omdat mijn pony soms echt heel vervelend is met trailerladen wil ik eens proberen om het op een NH-manier te proberen.

Heb al op diverse site's gekeken, daar staat wel de basis van grondwerk etc. op, maar niet hoe het trailerladen gebeurd.

Wie kan me dit vertellen?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 17:22

misschien tips van boeken/trainingsstallen?

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 18:00

Parelli heeft een DVD: Troublefree Trailerloading.
Kijk eens op www.parelli.nl

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:04

Ik heb voor het trailer laden niet specifiek Nh gebruikt.
Verder gebruik ik wel veel Nh, waardoor het vertrouwen van mijn paard in mij vele malen groter is geworden.
Zo groot dan ik er nu zelfs op kan rijden (trots Haha!)
En zo zijn we ook met het trailerladen bezig gegaan. Eeerst tevreden zijn met een paar stapjes. Vandaag ztond hij helemaal binnen (na 2 maanden niet geoefend te hebben!) en voor het eerst de stang erachter kunnen doen (nog meer trots Haha!)
Of te wel, wat bij mij heeft gewerkt is veel geduld, veel vertrouwen en goed belonen, et voila.
De manier van parelli was ik zeker niet gecharmeerd van op de dvd. Daarnaast denk ik dat je wel veel van parelli moet weten wil je deze methode goed toe kunnen passen Lachen

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 20:34

Wij kunnen je in een middag leren waar je op moet letten, en hoe je problemen op kunt lossen etc.

DS_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 09:42

Hoe wij de paarden precies leren om op de trailer te gaan kan ik niet zomaar ff uitleggen. Op de bovenste site uit mijn onderschrift is al heel veel informatie te vinden. En als het je aanspreekt is het misschien leuk en leerzaam om eens te komen kijken op onze open trainingsavond op woensdagavond.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:15

ik gebruik clickertraining als hulpmiddel om Banjer op de trailer te krijgen... Lachen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-04 00:30

Allereerst bedankt voor jullie reactie's, degene die ge-pbt hebben ook. Heb helaas weinig tijd om nu te reageren hier.

Ik heb wel al op een aantal site's zitten lezen en ga vanaf volgende week weer lekker aan de gang met mn pony (heb nu helaas alleen in t weekend tijd).

@Smitshgirl: clickertraining, ooit weleens wat over gehoord, maar werkt het ook echt goed? Heb er nl. niet zo'n vertrouwen in dat mijn eigenwijze lompe pony dat als een beloning kan gaan zien Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 00:32

Charos: clickertraining werkt niet altijd... als je pony erg dol op eten is, dan is het een grote kans dat het gaat werken... Haha! Bij Banjer werkt het iig erg goed... ze doet dingen zonder dwang, moet zelf nadenken, en ze heeft het idee dat ZIJ degene is die bepaalt wat er gebeurd, terwijl IK het toch echt ben... Haha! Ik bepaal tenslotte waarvoor ik ga clicken + wat lekkers ga geven... Haha!