[AR] [vd]telkens met schouder langs mij komen staan

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

[vd]telkens met schouder langs mij komen staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 22:38

Ja misschien een vage titel maar ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen Haha! .

Maar ik oefen met Prima af en toe wat basisdingtjes, als halthouden en blijven staan en achteruit gaan etc. Vandaag viel mij wel iets 'vreemds' op. Bijvoorbeeld als ik achteruit vroeg, dan gaat ze netjes achteruit tot ik ho zeg, en dan sta ik voor haar en geef haar een beloning. Maar telkens neemt ze de beloning aan, en dan stapt ze plots naar voren, totdat ik ongeveer langs haar schouder sta of een beetje verder, en daar blijft ze plots weer gewoon staan.
En iedere keer opnieuw. Ze houdt halt, ik wandel weg, ze blijft staan, ik laat merken dat ze terug naar me toe mag komen, zij komt, ik sta iets voor haar, geef haar een snoepje, en als ze dat heeft gekregen vertrekt ze weer een paar passen naar voor totdat ik langs haar schouder sta. Mijn ander paard doet zoiets nooit als ik met haar bezig ben. Heeft dit een speciale reden waarom ze dat doet?

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 23:12

Wat ik altijd geleert heb, en wat in de praktijk ook altijd wel lijkt te kloppen, is dat wanneer je paard op schouerhoogte van je staat dit aangeeft dat jullie in jullie relatie allebei even belangrijk zijn. De een is dus niet de baas van de ander.

Ook heeft het ene paard wat meer behoefte om als het ware 'in je te kruipen'.