[AR] (LO) Het lukt dus niet he...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

(LO) Het lukt dus niet he...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:04

Longeren..
tjaa is altijd een probleem geweest. Wat hij doet? Heel simpel trekt zijn hoofd weg en rent heel hard weg. Het is een hele tijd minder geweest maar nu moet hij at sterker worden in de galop op zijn rechterhand en dat wil ik graag oefenen aan de longe maar zoals het nu gaat...
Ik gebruik altijd een gogue als extra steuntje en meestal liet hij het dan oook wel maar nu helemaal niet meer..

Het gekke is dat hij met rijden nu juist ontzettend braaf is!

Nu adviseerde iemand mij met een dubbe longe omdat zijn gewocht dan juist tegenwerkt ofzo. Maar hoe moet dat in hemelsnaam?? Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:05

Longeer je in een grote bak? Als het een longeercirkel is, kan je paard nergens heen. Anders moet je de bak afzetten, want dit werkt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:18

Afzetten doe ik wel ja, rent hij doorheen..

Het werkt dus gewoon niet... Zou hij er dan echt zo`n hekel aan hebben?? Ik heb hem nu een jaar en het is altijd een probleem geweest..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:32

Dubbele longe zou goed kunnen werken, maar neem dan wel les anders verpest je het alleen maar.
Zet je bak eens af met hindernissen. Dus echt op 1.20 hoog oid. Als je in een grote bak blijft longeren wordt het niet beter, dan kan je alles doen maar het helpt niet. Ook de gogue eraf, dat helpt hier écht niet tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:47

met hinderrnssen afzetten zou weleens kunnen helpen ja..heb nu lint maar daar rent hij doorheen..

Komt er iemand uit de omgeving Breda doe mij heermee zou kunnen helpen?? Dubbele longe??

beautyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:41

dat probleem heb ik ook gehad met een hengst bij ons
draaide zich ook iedere keer weg en hupla..
hij was ook heel erg sterk (is het nog steeds)
toen hebben we de longe eens door de bitringen zo over zijn neus gedaan en als hij dan nog probeerde zijn hoofd weg te draaien had je tenminste iets te zeggen. dan is hij verplicht om zijn hoofd na binnen te draaien

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:03

Een lintje is ook niet zo heel raar dat hij er doorheen rent, dat is de makkelijkste manier om onder het werk uit te komen.
Ik zou het zeker niet doen zoals beautyke zegt, het paard is nu Luckey de baas en dit moet omdraaien. Dat lukt niet met dwang.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 18:48

Het kan ook heel goed zijn dat hij ergens pijn heeft, want longeren doe je toch op een kleine volte, wat een zware belasting voor de benen en rug is.

DS_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 10:14

Binnenkort hebben we weer een cursus longeren met Lammert Haanstra. Naast de theorie over het longeren zullen we ook ingaan op de praktijk, er is dus ook de mogelijkheid om je eigen paard/pony mee te nemen. Zodat hij je kan helpen met je probleem. Voor meer info kun je kijken op de onderste site uit mijn onderschrift.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 19:36

de oplossing lijkt mij vrij simpel. mijn paard deed het ook, vloog ook door mijn draadje heen. toen heb ik hem een tijdje zonder lijn gelongeerd zeg maar. gewoon op de stem en zweep, verder niets. het lintje had ik aangesloten op de stroomklok. de eerste keer dat hij erin ging heb ik hem eerst even laten kijken, na drie seconden: poging tot ontsnapping nr. 1. mislukt natuurlijk, vanwege dat rottige gevoel van zo'n stroompje. daarna dus zonder lijn, later met lijn, niks meer aan de hand. wel flink belonen als hij het goed doet natuurlijk.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 08:53

Doe je alleen longeren, of heb je iemand die je kan helpen? Als je met 2 personen bent, dan kan de een de longeerlijn vasthouden en de ander de zweep. Daarnaast zou ik in een longeercirkel longeren die wat steviger is, alleen een lintje houdt hem er niet in .